Funäsdalsfjällen?

Gelay

Medlem
Funäsdalsfjällen?
Är det någon med erfarenhet som kan tala om för mig om det är något att satsa på i vinter erbjud det några feta bigjump offpist o.s.v?

Vi tänkte åka upp 5 killar i 16-18 års ålders
Finns det något för oss att göra på kvällar osv?

Funäsdalsfjällen?
Om ni ska va i Funäsdalsflällen så är det nog mest party i Hamra... men enligt mig är det roligast skidåkning i ramundberget med möjlighet till mycket offpist osv.... Hör av dig om du behöver mer info

Funäsdalsfjällen?
Med erfarenhet av x antal veckor i funäsdalsfjällen kan jag konstatera att snowparken i Hamra håller hög standard varenda år.
Stora hopp blandas med mindre och allt brukar vara bra shapat förutom pipen som får ett svagare betyg (tidigt på morgonen brukar den iofs vara hyfsad, men ju längre dan lider, desto sämre blir den). Även Ramundbergets park är väldigt bra, och om man är ute efter en vecka av "big jumping" rekommenderas ovan nämnda skidanläggningar starkt. Offpist möjligheterna är något begränsade, men har man god ekonomi kan man alltid ta ett eller flera helikopterlyft, något som jag själv aldrig testat.
På partyfronten är kanske inte Funäsdalsfjällen något direkt mecka, men allt blir ju vad man gör det till.

Funäsdalsfjällen?
Parken i Hamra ar schysst. Stallet ar enormt tillbakalutat....manniskor ar trevliga och snon ar fin. Fallhojden ar kass. Inga lift koer.
HAMRAWARDSHUS!!! Har besokt rikets samtliga skidanlaggningar norr om slalombacken i Kil och HAMRAWARDSHUS far av mig hogsta mojliga betyg. DUBBEL GULD!!! Jag vet inte vad det ar med stallet men alla manniskor som gar in genom portarna blir som i trans. Till och med stoddiga stockholmare blir fromma som lam. OK en tisdagkvall i januari kanske det inte ar nagot vidare os...Testa Paskveckan. Har bra spritbuffe och Dompan kostar under 1.500:- flarran. Vill ni ha ett boende som slar allt ska ni kontakta en snubbe som heter Sven Hammar (den lokala bonden). Han erbjuder boende till istort sett sjalvkostnadspris langt upp pa ett javla berg. En gammal fabod, typ. Man far hika i 20 minuter men den ved eldade badstun slar allt. Testa och lagg staschen i baren!!!

Tillbaka
Topp