Funderar på att köpa en ny bräda, hjälp tack!

• Trådstartare Trådstartare B4M
  • Start datum Start datum

B4M

Ny medlem
Tja!

Jag är en kille som älskar parken! hoppar mest men drar gärna någon rail ibland ;)
Nu har jag bara en skit bräda, värdens sämsta säkert... :P

Jag vill ha en bräda jag kan åka på i många år utan att byta.
Har jag vuxit klart? eller bör jag vänta nåt år mer innan jag köper brädan?
Jag e 16 år nu i sommar, är nu ca 172 tror jag :) väger ca 55 kg

Jag funderar (eller vill jätte gärna ha Ride Dh -08 som finns på stadium REA nu!)
vilken längd ska jag ha? funderar på 157 cm finns även ~ 155 och 159.
Vill ju ha lite kortare bra hopp snurr bräda och för rails. har hört att denna bräda ska vara super! :)

Vilken bindning bör jag ha? är det Ride Delta? Såg också Burton Freestyle -08 nån av dom 2 vill jag nog ha, men delta e så dyr xD eller finns det någon annan bra? som passar till brädan?

Ge mig lite tips nu! men fort! vill köpa denna innan rean går ut om det blir denna bräda :P

Hälsningar ~ Bam

Senast ändrad:
Tja.... Du ska max ha 155..

Jag är 187 och åker gärna på brädor runt 158 om jag vill leka omkring och inte åka "seriöst".. Om du är ute efter att åka park, raila och leka så kommer nog en DH på 155 kännas stor och klumpig värre!

Men... Vill du åka pist, why not längd?!

Jag tror att stadium har 155:an som minst på DH... synd det för DH:n finns i 151 och 153 också.
Annars kanske ride kink är intressant? den är ju ganska mjuk men eftersom du inte väger så mycket så blir det nog bra ändå ;)

EDIT: såg nu att ride kink inte var på rea :(

Senast ändrad:
Jag åker i parken bara nästan.

Men som sagt jag kommer nog bli längre kanske, därför tror jag att en 157 blir ganska bra, för jag ska nog bli 180 och då är inte 157 för långt precis.

En park bräda ska ju vara ungefär 20-30 cm kortare, och om jag blir 180 180-20 e 160 så det blir nog bra tror jag, ska in och kolla lite på stadium, Ska mäta DH:n den ska ju vara under hakan, kanske lite över eftersom jag kommer bli längre

Mer svar tack! :P

Senast ändrad:
Jag är 180 och skulle tycka 157 var på tok för långt för en renodlad parkbräda iaf. 148-150 känns mer lagom för min del isåfall (152-153 för en allroundbräda). Fast jag är jävligt smal (och därmed lätt) och det spelar ju också in.

B4M sa:
Jag åker i parken bara nästan.

Men som sagt jag kommer nog bli längre kanske, därför tror jag att en 157 blir ganska bra, för jag ska nog bli 180 och då är inte 157 för långt precis.

En park bräda ska ju vara ungefär 20-30 cm kortare, och om jag blir 180 180-20 e 160 så det blir nog bra tror jag, ska in och kolla lite på stadium, Ska mäta DH:n den ska ju vara under hakan, kanske lite över eftersom jag kommer bli längre

Mer svar tack! :P
men säg att man är 195 cm och vill köra rails, då har man ju inte en bräda som är 175 cm

vikten är bättre att utgå ifrån när det gäller att köpa rätt längd på brädan

Vilken storlek ska jag ha?!! måste ha svar nu ska köpa den imån :)

Blir Ride Delta bindning också :P

155, 157 eller 159?

Tror det blir 157:an för jag kommer ju växa en del, är ju nästan 20 cm längre än den nu

Fort :P

Jag är 180cm lång och skulle nog aldrig köpa en parkbräda längre än 153 eller så. Men det är ju jag. :)

detta beror ju helt på hur mycket du åker men om du kör mycket park (rails hopps etc) så håller inte en bräda måttet i flera år, det är alltid något som händer, såvidare du inte planerar att köra 5050's resten av ditt liv.
Helt klart kan brädan hålla flera år om du åker 1vecka om året...... och då är ju inte en 155 helt fel.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp