Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Funderingar om japanskt pow!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AxelHassel" data-source="post: 1012404" data-attributes="member: 100093"><p>Hejsan allihopa!</p><p>Jag har fått för mig att åka till Japan några veckor nästa år och efter att kollat runt på forumet och på nätet så har jag kommit fram till några funderingar!</p><p>Har alltid sett Japan som världens puderparadis med Kanada på någon slags andra plats, men nu när jag börjar kolla upp säsongsnederbörderna på dessa platser så visar det sig att flera orter i Kanada har mer/lika mycket snö än vissa japanska orter (Whitewater 13m, Revelstoke 11-12m osv). Vad jag förstår så snöar det mer i norr än runt Hakubaområdet (ca 12m) då niseko har runt 15 meter i genomsnitt. </p><p></p><p>Om man väljer norra delen är jag helt med på noterna men min fråga är:</p><p>Varför åka till Hakubaområdet när flera kanadensiska orter får (minst) lika mycket snö om vi bortser från kulturen och då det är snön som är det viktiga? båda platserna är ju kända för sitt lätta puder men är det ngn skillnad på snön?</p><p></p><p>Hoppas ni kan ge mig lite klarhet!</p><p></p><p></p><p>Whitewater <a href="http://www.akaskidor.se/artiklar/artiklar/20080121/nelson-whitewater-storleken-har-ingen-betydelse" target="_blank">http://www.akaskidor.se/artiklar/artiklar/20080121/nelson-whitewater-storleken-har-ingen-betydelse</a></p><p>Revelstoke <a href="http://www.revelstokemountainresort.com/conditions/historical-snowfall" target="_blank">http://www.revelstokemountainresort.com/conditions/historical-snowfall</a></p><p>Niseko <a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Niseko,_Hokkaido" target="_blank">http://en.wikipedia.org/wiki/Niseko,_Hokkaido</a></p><p>Hakuba <a href="https://www.freeride.se/content/5728/" target="_blank">https://www.freeride.se/content/5728/</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AxelHassel, post: 1012404, member: 100093"] Hejsan allihopa! Jag har fått för mig att åka till Japan några veckor nästa år och efter att kollat runt på forumet och på nätet så har jag kommit fram till några funderingar! Har alltid sett Japan som världens puderparadis med Kanada på någon slags andra plats, men nu när jag börjar kolla upp säsongsnederbörderna på dessa platser så visar det sig att flera orter i Kanada har mer/lika mycket snö än vissa japanska orter (Whitewater 13m, Revelstoke 11-12m osv). Vad jag förstår så snöar det mer i norr än runt Hakubaområdet (ca 12m) då niseko har runt 15 meter i genomsnitt. Om man väljer norra delen är jag helt med på noterna men min fråga är: Varför åka till Hakubaområdet när flera kanadensiska orter får (minst) lika mycket snö om vi bortser från kulturen och då det är snön som är det viktiga? båda platserna är ju kända för sitt lätta puder men är det ngn skillnad på snön? Hoppas ni kan ge mig lite klarhet! Whitewater [URL]http://www.akaskidor.se/artiklar/artiklar/20080121/nelson-whitewater-storleken-har-ingen-betydelse[/URL] Revelstoke [URL]http://www.revelstokemountainresort.com/conditions/historical-snowfall[/URL] Niseko [URL]http://en.wikipedia.org/wiki/Niseko,_Hokkaido[/URL] Hakuba [URL]https://www.freeride.se/content/5728/[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Funderingar om japanskt pow!
Tillbaka
Topp