funkar 156 cm?

• Trådstartare Trådstartare adde85
  • Start datum Start datum
A

adde85

Guest
funkar 156 cm?
hej jag e lika förvirrad som många andra som ska köpa sin första bräda... Jag vet att brädan jag har kollat in passar min vikt, skostorlek osv...nu e det bara om brädan e för lång för att åka pist/off pist och leka lite i de hinder som dyker upp i längst backen...jag är 170cm och brädan är 156cm...skulle gärna bli tacksam om någon skulle vilja hjälpa mig...gärna för och nackdelar

funkar 156 cm?
längre bräda ger bättre åkning speciellt i offpist medans kortare ger dig bättre jibb chans osv.. men 156 kan nog bli lite för långt ja, jag har en 157 och är 195cm ;) 152-154 är nog bra för dig (men 156 funkar självklart också)

funkar 156 cm?
Det blir nog förlångt. Du ska nog ligga på en bräda som räcker till hakan på dig. Skulle gissa på att ungefär 149-152 skulle kunna funka som bra allround bräda för dig.

funkar 156 cm?
Blir nog asbra. Jag är oxå 170cm och kör en LibTech TRS 157 som allroundbräda för svenska fjällen. Föredrar lite längre för större berg och mycket snö men för pist och sånt så är det perfekt.

funkar 156 cm?
Det finns en kines som har flyttat till thailand p.g.a hans fru mordhotade honom. Han hater Chi Fo Leng och han kommer bli sjukt kissnödigt om du köper en 156cm bräda, du måste köpa 157.

Nä men seriöst, jag vet inte så mycket om brdor och så, men jag tycker att det låter lite kort?, borde du inte ha 160 iaf? (förmodligen är jag helt ute och cyklar nu...)

funkar 156 cm?
Japaner sa:
Det finns en kines som har flyttat till thailand p.g.a hans fru mordhotade honom. Han hater Chi Fo Leng och han kommer bli sjukt kissnödigt om du köper en 156cm bräda, du måste köpa 157.

Nä men seriöst, jag vet inte så mycket om brdor och så, men jag tycker att det låter lite kort?, borde du inte ha 160 iaf? (förmodligen är jag helt ute och cyklar nu...)
jepp det är du Japaner! ska du köra park tycker jag att du ska ha 150 cm +- 2 cm... annars kan du nog ha lite längre till pist och offpist, typ 156-158!
med den kortare bräda får du mer jibbmöjligheter, längre vet jag inte var det finns för fördelar, skönare i offpist kanske?

Senast ändrad:
funkar 156 cm?
..

hur åker du då? massa pist,,, mest park eller ??

jag är 175 kör en Custom 156 från park till Off-pist och den funkar fett bra till mig..

156 skulle passa bra till dig i viket falla som helst det är så oerhört svårt att ta en längd som skall passa till allt.. :)

min Custom 156.a är ju lite för lång och lite för smal och lite för hårt när jag kör rails och boxar i parken. den är perfekt i pisten (som jag kör till 80%) och den är lite för smal och lite för kort när jag kör off-pist (men jag flyttar bara bak mina bindningar lite bakåt så får jag bra flyt iaf)

.. jag har alltid haft tre olika brädor, en 150 (dominant) till park, olika till pistkörning och ca: 165cm lång Burton till Offpist.. och olika bindninga och olika skor.. men nu är jag gammal och lägger hellre pengar på att åka bräda..

/Pinn

funkar 156 cm?
tack för svaren.. jag kör pist/off-pist...så vill helst ha en bräda som lämpar sig till freeride åkning... men e lite sugen att börja testa på park åkandet...men är inte sugen på att lägga en passa kulor på enbart en park bräda om man nu inte skulle tycka det e kul... några bra tips på nån bräda som funkar från junkens kvarvarande sortiment hade vart välkommet.

funkar 156 cm?
Kolla på Nitros brädor på Junken. Kika under paket. Dom har några paket som lämpar sig bra för att åka pist och park.

Lycka till!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp