Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Funkar dessa skidor för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1049483" data-attributes="member: 77701"><p>Skulle bara vilja slänga in en liten brasklapp för åkförmåga. ("Gått riktigt bra" kan ju tolkas som lite vad som helst, beroende på vem man frågar <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /> )</p><p>Kan du åka på skär i någorlunda lutande preparerade nedfarter? Isåfall instämmer jag med MnO. TST är en grym göra-allt-möjligt-skida.</p><p></p><p>(Detalj-edit: Jag kör TST i 183 som "jobbskida", dvs jag ska kunna ha den som enda skida på typ vilka resor som helst i Europa. Och jag som troligen är den benklenaste personen av alla regelbundet aktiva nördar på detta forum finner den ändå vara ytterst hanterbar och sympatisk. Har kört den på allt från försäsongs-is i Åre till puder, morgonmanchester och aprilslush.)</p><p></p><p>Men känner du att "näe det här med att åka på skär har jag verkligen inte fått kläm på än" skulle jag nog råda dig att börja med en något smalare skida som är lättare att lära sig carva med. Kortare väg kant-till-kant och allt såntdär.</p><p></p><p>(Mått och sånt att kika på om scenario #2 är fallet: inte mer än 90 mm bred under fot, typ 170 lång plus minus några centimeter. Am-lagg med pistfokus helt enkelt.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1049483, member: 77701"] Skulle bara vilja slänga in en liten brasklapp för åkförmåga. ("Gått riktigt bra" kan ju tolkas som lite vad som helst, beroende på vem man frågar ;) ) Kan du åka på skär i någorlunda lutande preparerade nedfarter? Isåfall instämmer jag med MnO. TST är en grym göra-allt-möjligt-skida. (Detalj-edit: Jag kör TST i 183 som "jobbskida", dvs jag ska kunna ha den som enda skida på typ vilka resor som helst i Europa. Och jag som troligen är den benklenaste personen av alla regelbundet aktiva nördar på detta forum finner den ändå vara ytterst hanterbar och sympatisk. Har kört den på allt från försäsongs-is i Åre till puder, morgonmanchester och aprilslush.) Men känner du att "näe det här med att åka på skär har jag verkligen inte fått kläm på än" skulle jag nog råda dig att börja med en något smalare skida som är lättare att lära sig carva med. Kortare väg kant-till-kant och allt såntdär. (Mått och sånt att kika på om scenario #2 är fallet: inte mer än 90 mm bred under fot, typ 170 lång plus minus några centimeter. Am-lagg med pistfokus helt enkelt.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Funkar dessa skidor för mig?
Tillbaka
Topp