Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Funkar Dynafit Low tech race
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MP1" data-source="post: 1090171" data-attributes="member: 158146"><p>Nej. Tyvärr. Det kommer inte att funka, det kan jag rätt säkert säga. Har haft två par skidor med Dynafit Low Tech Race, samtåkt med racebindingar i tio år, även Trab och främst ATK. Alla de är toppen om man åker balanserat på skidorna och har skidor som väger upp till 1100-1200 gram. </p><p></p><p>Med Katana får du för mycket moment, kraft. 90 kg är dessutom gränsfall med racebindingar, om man inte är riktigt bra att åka balanserat på skidorna. ‘</p><p></p><p>Jag kan inte exakt vikt på alla alternativ på kraftigare bindningar, men ATK Raider 12 med 350 gram är en bra bindning. </p><p></p><p>Vill du vara snabbare och smidigare uppför rekommendera smalare skidor. Både lättare men främst lättare och bättre glid på hudarna. Stor skillnad att ha 90 mm. Sedan beror det på vilken pjäxa du har? Det ska vara balans på vikt och styvhet mellan skida, pjäxa och bindning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MP1, post: 1090171, member: 158146"] Nej. Tyvärr. Det kommer inte att funka, det kan jag rätt säkert säga. Har haft två par skidor med Dynafit Low Tech Race, samtåkt med racebindingar i tio år, även Trab och främst ATK. Alla de är toppen om man åker balanserat på skidorna och har skidor som väger upp till 1100-1200 gram. Med Katana får du för mycket moment, kraft. 90 kg är dessutom gränsfall med racebindingar, om man inte är riktigt bra att åka balanserat på skidorna. ‘ Jag kan inte exakt vikt på alla alternativ på kraftigare bindningar, men ATK Raider 12 med 350 gram är en bra bindning. Vill du vara snabbare och smidigare uppför rekommendera smalare skidor. Både lättare men främst lättare och bättre glid på hudarna. Stor skillnad att ha 90 mm. Sedan beror det på vilken pjäxa du har? Det ska vara balans på vikt och styvhet mellan skida, pjäxa och bindning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Funkar Dynafit Low tech race
Tillbaka
Topp