Funkar Dynafit Low tech race

Mr_fredrik

Medlem
Hej
Är det någon som har testat dessa
Funkar de på ett par lätta Völkl V Werks med 112 under foten
Längd 190 ish

90kg
Erfaren åkare som främst turar

Återkoppla gärna med erfarenheter eller synpunkter

Inte testat, men skulle inte köra den bindningen på en så bred skida. Kliv istället till en speed radical eller superlite 2.0.

Ja den bindningen är inte byggd för åkningen du vill ha ut av Katana V-Werks. Hade nog tänkt annorlunda om det var en riktigt lätt och bred skida som skulle användas för att tura puder endast och åka lite mer försiktigt med.
Jag hade också varit lockad som sagt, men tror Speed Radical eller kanske till och med G3 ION, Radical FT12 eller Kingpin är ett bättre val.

Nej. Tyvärr. Det kommer inte att funka, det kan jag rätt säkert säga. Har haft två par skidor med Dynafit Low Tech Race, samtåkt med racebindingar i tio år, även Trab och främst ATK. Alla de är toppen om man åker balanserat på skidorna och har skidor som väger upp till 1100-1200 gram.

Med Katana får du för mycket moment, kraft. 90 kg är dessutom gränsfall med racebindingar, om man inte är riktigt bra att åka balanserat på skidorna. ‘

Jag kan inte exakt vikt på alla alternativ på kraftigare bindningar, men ATK Raider 12 med 350 gram är en bra bindning.

Vill du vara snabbare och smidigare uppför rekommendera smalare skidor. Både lättare men främst lättare och bättre glid på hudarna. Stor skillnad att ha 90 mm. Sedan beror det på vilken pjäxa du har? Det ska vara balans på vikt och styvhet mellan skida, pjäxa och bindning.

Tillbaka
Topp