Funkar Dynafit Seven Summits 171 cm för mig, 187 cm/100 kg?

Naugas

Medlem
Går det att få några initierade åsikter och råd angående om ett par Dynafit Seven Summits i 171 cm:s längd funkar för mig, 187 cm och 100 kg? 2015 års modell tror jag bestämt, med TLT Speed Turn (tror jag?) bindningar. Jag är nybörjare som ni säkert förstår (dock uppväxt med utförsåkning) och vill ha en smidig topptursutrustning för turer med blandad åkning. Hade det varit 179 cm:s skidor hade jag köpt dem direkt. Bor i Kiruna, och min erfarenhet är att jodå, det finns lössnö emellanåt häromkring, men man kan räkna med att det är hårt och isigt långa sträckor på fjällsidorna.

Han jag funderar på att köpa skidorna ifrån är i min storlek, men han har själv ingen koll alls, och jag vill inte riktigt lita rakt av på den butiksförsäljare som krängde det sista exemplaret av förra årets grejer till honom...

Lättviktsskida i 171 för 100 kg, glöm det. Du måste ha längsta längd.

Ungefär vad jag misstänkte... tack!
Ska nog inte heller räkna med att jag är under nittio senare på säsongen, även om det inte är helt orimligt.

Naugas sa:
Ungefär vad jag misstänkte... tack!
Ska nog inte heller räkna med att jag är under nittio senare på säsongen, även om det inte är helt orimligt.
Inga problem, vill tillägga att allmountain skidor för dig åks i längsta längder.

Tillbaka
Topp