funkar min cykel till dh?

Hart07

Ny medlem
jag är sugen på downhill , håller min cykel?

ram: nishiki hart 07,
gaffel: orginal
hjul: dabomb
vevparti: Truvativ Hussefelt
styre:ns bike District
styrstam: ns Quark PRO
bakbroms: hayes el camino

skulle vilja få tag i en skaplig dubbelkronad gaffel för ca 2000 , non som har not tips?

mvh eddy

Senast ändrad:
okej vf inte då? jag börja cykla nu i sommar så kan inte så mkt en , men jag är 14 och har ju inte super mkt cash så tänkte försöka göra det bästa av hojjen jag har (:

Kör så länge cykeln håller och hoppas att du inte dör när den pajar.

Lillbrorsan körde ned för Gesunda (en hel sommar, då vi är uppvuxna där) på en Nakamura från intersport, HELT ORIGINAL. Det gick bra den sommarn sen var cykeln slut, men han lyckades utan att skada sig. Han var kanske i din ålder, lite yngre kankse.

Använd hjälm :P

P.S Bör tilläggas att cykeln kanske kostade 1500-2000 eller nått

Senast ändrad:
Du får ju köra efter din och nu cykelns egen förmåga! Med det sagt kanske inte ta dom högsta droppen osv... Det som är svårast på dh banor med ht är ju att först ramens utformning o gaffelvinkeln som gör den ostabil i mycket stök. Samt att det kan va trixigt o hålla fötterna på pedalerna=P
Dubbelkronad ska du helst inte sätta på den där cykeln då vinklen blir enormt brant plus att det finns risk för knäckt ram då!! Satsa på en enkelkronad med lite mer slag ist.

Skulle nog leta efter en Marzocchi bomber66 med 140cm - 160cm slag. 140 är nog att föredra med tanke på din ram. Dom är väldigt prisvärda nya o går att hitta väldigt billigt beg. Kolla chainreactioncycles som ofta säljer ut förra årets gafflar för en billig slant!!

Tillbaka
Topp