Fuse eller Nine?

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
B

BigAir

Guest
Fuse eller Nine?
Tänker beställa en Giro hjälm men undrar villken, valet står mellan Fuse eller Nine9.mx med skärm!

Och villken färg?

Fuse eller Nine?
nine9. mx är coolare men ventilationen är jobbig tycker jag eftersom grejerna som sitter i ventilationshålen ramlar ut ibland. när man inte har det på huvudet såklart. fuse har ju en jävligt schysst ventilation. jag själv har en mattsvart mx, grymt skön.

Fuse eller Nine?
skaffa ett eget omdöme! så här gör du:

Färg:
välj den du tycker är snyggast

Fuse eller Nine MX:
välj den som sitter bäst på ditt huvud

Beställ!

så där, det var väl inte så svårt?

Fuse eller Nine?
Jag kör med fuse och tycker att den är grymmare och definitivt mer hårdrock. Men det är ju helt upp till dig själv vilken du tycker är snyggast. Rent tekniskt vilken som är bäst, så tror jag inte att det är så stor skillnad, har inte provat nine heller, men diggar ventilationen hårt på fusen...

Men för faan ta den som du tycker verkar bäst för dig, svårare än så är det inte!

Fuse eller Nine?
Jme och Skidnarkomanen: En hjälm är nått jag har minst 2 år, så skulle ju vara mycket tacksam för tips på villken ni tycker istället för erat svar. Det är inte bara att jag väljer, först måste jag ha tips på villken som är bäst av dom och allt sånt så jag inte beställer en som jag sedan inte alls tycker om!

Fuse eller Nine?
Hejsan BigAir

Att köpa en hjälm som inte passar just ditt huvud är mer än korkat. Antingen har du provat flera hjälmar och kommit fram till att just Gire 9 el. Fuse passar perfekt, samt exakt vilken storlek du skall ha. I så fall kan man ju möjligen, möjligen fråga på forumet vilken som är bäst, men då måste du har mer specifika krav typ, endast park och hopp, endst skog eller endast skoteråkning........

Om du inte har provat och inte vet vilken storlek så verkar namnet BigAir mer än väl valt.

Fuse eller Nine?
Steepndeep: Jag har provat båda hjälmarna, tycker dom är lika sköna, storleken jag ska ha är LARGE, Men jag skrev ett forum inlägg för att jag undrar vad dom som kört en längre tid med dom tycker, t.ex att skärmen kanske går av? Är jobbig, eller att det läcker in snö i hålen på fuse? Vad som helst. Det var bara det jag undrade, sen villken storlek jags ka ha vet jag! Men jag har bara testat den ett åk och ville ha en mera full förklaring om hur den är.!

och du, stressa inte din son med bräda, att hajka upp tar tid, att spänna av och loss också!

Fuse eller Nine?
Hej Big Air

Jag tycker att det är en smaksak vilken modell man vill ha.
Giro Nine.9 MX är en lite smäckrare( ngt.mindre) modell med skärm, som naturligtvis kan tas bort vid önskat tillfälle.

Fuse:n är också en mycket sjysst modell med snabbställbar ventilation i bakhuvudet. Något större hjälm pga. det inbyggda spjället.

När det gäller ev.problem med snö i hålen så är det i jämförelse med fördelarna med optimal ventilation inget stort problem.

Så vilken modell du väljer så blir det säkert bra.

Förresten ! så har jag en Nine.9 MX strl.Large i färgen Nickel(silver) kvar. 1000:- inkl.frakt

Är du intresserad ? // Anders

Fuse eller Nine?
Exakt men hursom helst så är jag bara intresserad av Fuse nu, antingen en Vit eller nån svart. Har letat igenom alla sveriges affärer men inte nån verkar ha kvar dom, nån som vet vars jag kan få tag i den? FUSE

Fuse eller Nine?
Fuse finns på PLAYGROUND, Adolf Fredriks kyrkogata - vid drottninggatan! Finns i silver och svart tror jag!

www.playgroundstores.com

Steff

Fuse eller Nine?
Jag köpte en vit Fuse häromveckan inne på Alpint, de har nog både svarta och vita Fuse i Large... I alla fall när jag köpte, ev. kan jag ha tagit den sista vita largen... Men ring och fråga dem! Hoppas jag hjälpte dig!

Tillbaka
Topp