Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök forum
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Prylar
Video
Foto
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök forum
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Installera appen
Installera
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Gå kortare turer med "traditionell utrustning "?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1250274" data-attributes="member: 15720"><p>Shit vilka känsliga åkare som härjar här. Har två par av samma (likadan) skida, ett par med Guardian (rambindning) och ett par vanlig alpinbindning. Inte faan känner jag någon skillnad när jag åker <strong>utför</strong> på dem eller att åkegensksperna blir sämre! (Undantaget rambindningen Fritchi Diamir som inte är vridstyv!)</p><p> Sen är ju rambindningen tyngre <strong>uppför</strong> än när jag går på ett par skidor som tex har Fritchi Tecton…</p><p>Men det är <strong>uppför </strong>som sagt!!</p><p></p><p>Ska du gå ofta o långt uppför ? Köp tech/Shift/PT.</p><p>Ska du gå uppför några gånger på en säsong och bara typ en timme eller kortare. Köp en beg rambindning, behåll vanliga pjäxorna och lägg pengarna du sparar på att åka mer skidor, stanna längre i Alperna, bjuda polarna på afterski-öl, köpa ABS-rygga, hyra guide några dagar, köpa kort på gymmet för nästa försäsongsträning, sommarskidåkning i Norge eller vad faan som helst……</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1250274, member: 15720"] Shit vilka känsliga åkare som härjar här. Har två par av samma (likadan) skida, ett par med Guardian (rambindning) och ett par vanlig alpinbindning. Inte faan känner jag någon skillnad när jag åker [B]utför[/B] på dem eller att åkegensksperna blir sämre! (Undantaget rambindningen Fritchi Diamir som inte är vridstyv!) Sen är ju rambindningen tyngre [B]uppför[/B] än när jag går på ett par skidor som tex har Fritchi Tecton… Men det är [B]uppför [/B]som sagt!! Ska du gå ofta o långt uppför ? Köp tech/Shift/PT. Ska du gå uppför några gånger på en säsong och bara typ en timme eller kortare. Köp en beg rambindning, behåll vanliga pjäxorna och lägg pengarna du sparar på att åka mer skidor, stanna längre i Alperna, bjuda polarna på afterski-öl, köpa ABS-rygga, hyra guide några dagar, köpa kort på gymmet för nästa försäsongsträning, sommarskidåkning i Norge eller vad faan som helst…… [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Gå kortare turer med "traditionell utrustning "?
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det.
Läs mer
Jag förstår
Topp