Gåläge - Shiftproblem

ErikMarten

Medlem
Gåläge - Shiftproblem
Heej! Här kommer ytligare en tråd om shift, finns kanske en tråd om just exakt detta problem men hittade inte exakt de jag undrar över!

Till er ruttade folk, jag har just smällt på ett par shift på laggen och dagen till ära tänkte jag ta en tur för att testa lite, men, av någon anledning får jag inte upp spärren för att låsa pinsen när jag ska gå upp, den funkar att låsa när jag provar utan pjäxa men inte med, har ni något tips eller vettig förklaring på vad jag kan ha missat? 😅

Pjäxa; k2 mindbender (gripwalksula)

Tack för all input!!

Gåläge - Shiftproblem
Har bindningarna de nya "fönstrena" över RV-skalan med knoppar på sidorna mot bygeln som du fäller upp? Om inte, skaffa såna!

Gåläge - Shiftproblem
Joo det har den! Det är den ”senaste” varianten eller va man ska säga. Problematiken är att jag verkligen inte fysiskt kan få upp bygeln i detta läget som på bilden när pjäxan är i pinsen som jag fattar de som låst läge?

Bilagor

• 0A308A75-F022-4232-A1C1-19661D9C922E.png
    0A308A75-F022-4232-A1C1-19661D9C922E.png
    582.9 KB · Besök: 144
Gåläge - Shiftproblem
Jaa asså jag tar i så det känns som att bygeln är påväg att böjas av, men det är liksom stop
Hade exakt samma känsla första gången jag använde mina, trodde bygeln skulle gå av. Jag motionerade bygeln några gånger sedan gick den lättare, den var väldigt trög första gången.

Gåläge - Shiftproblem
Hahaha det verkar som att jag måste dra till gymmet mer eller något, men efter Mr Fatboys kommentar så provade jag att motionera dom några gånger o de gjort fan all skillnad i världen! Tack till båda er för bra hjälp! Hoppas ni får en fin säsong! ☺️

Tillbaka
Topp