Gamla bindningar på burton channel bräda?

nazket

Ny medlem
Hej! Jag köpte precis en ny Custom Camber SR som har Channel system och jag har bara en 4x4 disk till mina gamla Raiden bindningar. Går det åka med dem bindningarna om jag fixar en channel disk och var kan jag isåfall få tag på en sån disk? Mvh Albin. Tacksam för svar.

Klart att det går.
Men jag hade nog köpt mya bindningar med.
Har alltid det tänket, ny bräda, nya bindningar.

Ah tror jag sticker och köper ett par Custom Reflex 18/19 imorgon. Tanken var att bara köpa nya boots nu blir det allt nytt istället :D Tack för svar

Nej, jag har ett par nya Burton Cartels, ett par gamla, ett par Flow-bindningar, nu bara en "verklig" bräda och en allt för liten. Men jag förstår inte alls ditt åsikt "ny bräda nya bindningar".

Jag har haft dagar, att haft 2 par bindningar men 5 brädor, och också 3 par bindningar men bara en bräda (hittills i år...).

@KaitsuH Mina bindningar har ju några år på nacken men är inte speciellt slitna. Tycker du jag bara ska försöka få tag i en Channel disk istället för att köpa nya?

nazket sa:
@KaitsuH Mina bindningar har ju några år på nacken men är inte speciellt slitna. Tycker du jag bara ska försöka få tag i en Channel disk istället för att köpa nya?
Absolut, om du tycker om dina bindningar! Jag har åkt i år med Burton Cartels, årsmodeller 2011 och 2019. Tycker nästan mera om 2011, de är styvare.

Har du någon aning om vad jag kan få tag i en channel disk? Som passar mina bidningar? Tack för svaren

Jag har 10 brädor och 4 par bindningar, inget problem med att flytta runt dem för mig.
Jag utryckte mig lite vagt, med ett på så pass gamla bindningar så skulle jag köpt ett nytt par, som passar brädan bättre.

Men nu undrade nazket om han kunde använda dessa bindningar, vilket går, men inte den bästa lösningen.

ring och kolla med www.standtall.se om dem kan hjälpa dig med discar. Raiden är ju Nitros bindningar

Hitta någon med AutoCAD-skills och en CNC-fräs. Det är nog det enklaste.
Att hitta channel-discar till så pass gamla bindningar påstår jag vara omöjligt.

ELLER. Så kör du fulhack och borrar i de befintliga discarna. De kan ju inte mer än lossna i farten

Om någon googlar upp denna tråden så kan jag tillägga att man bytt bredd på "the Channel" och att fästbeslagen är annorlunda nu mot hur de åtminstone är på min Burton bräda från 2009. Värt att kika närmre på om man tänkt använda gamla EST bindningar med en ny channel eller omvänt....

Om du är ute efter att bara testa och kanske fulhacka lite är det ju bara att använda de befintliga hålen i discarna.

endurance sa:
Om någon googlar upp denna tråden så kan jag tillägga att man bytt bredd på "the Channel" och att fästbeslagen är annorlunda nu mot hur de åtminstone är på min Burton bräda från 2009. Värt att kika närmre på om man tänkt använda gamla EST bindningar med en ny channel eller omvänt....
Förhoppningvis följer ju insertsen med brädan och inte bindningarna. Och det är bäl fortfarande samma skruv, M6 eller vad de heter?

Kaskar sa:
endurance sa:
Förhoppningvis följer ju insertsen med brädan och inte bindningarna. Och det är bäl fortfarande samma skruv, M6 eller vad de heter?
På min gamla bräda var insertsen en skruv sen fick man en bult med bindningen. På senare modeller har man dock bytt så bulten sitter i kanalen och skruven genom bindningen plus att man bytt storlek på bult och kanal så den gamla inte passar. Lite svårt att förklara men skickar med en bild.

Burton säljer de nya insertsen, men de passade som sagt inte gamla brädan.

Tillbaka
Topp