Gamla kläder?

Mountain_Man

Aktiv medlem
Gamla kläder?
Jag har sett att väldigt många i skidbacken som har gamla kläder på sig som inte passar alls. Det ser ut som de är köpta på något militärt överskottslager. Varför har de sådan gamla skitkläder på sig och inte nya fräscha?

Undrande? / MM

Gamla kläder?
De vill visa att de är gamla ärrade veteraner som hängt med länge.

Tyvärr är denna stil bara cool på skäggiga liftvakter högt uppe på alpernas glaciärer.

Gamla kläder?
ja, varför finns det svält här världen?
Tycker folk inte om mat?
Själv har man balla kläder och är allmänt hipp...
så varför klagar alla?!

Gamla kläder?
Bäste Mountain Man!

Kan det inte vara så att kläderna var lättare förut?

Det som egentligen hänt med skidkläderna det sista 5-6 åren är att getingen och bajsluckan har förvunnit, brallorna har blivit av "railtyp" och att ett lite guldigt XCR har lagts till.

Förutom just detta skiljer sig inte årets kläder märkbart från modellerna för några årsedan.

Eller är det bara våldsam recycling? Håll dom rena, fina och välansade. Kolla funktionen då och då.

P.S. Vem orkar egentligen bry sig nu när RB har dragit?

Gamla kläder?
Det märkliga är ju trots allt passformen på dessa gamla kamouflagekläder. Måste ha suttit på riktigt feta majorer med korta ben

Gamla kläder?
Ni fattar jö inget!

Väl fortrogen med det Japanska skidmodet kan jag meddela att GULDWYNS nya linjer med "Shabby S" och "Shabby Lady" i focus, lanserades redan i november på skidorterna på Hokkaido. Succén har varit omedelbar. Dom blanka tygerna, guldinläggen, broderierna är historia blott!

Guldwyns designers har efter omfattande marknadsundersökningar kommit fram till en image med etniska och religiösa inslag kombinerat med ett solitt soldaritetstänkade för dom fattiga och hungriga bergsfolken såsom sherpas, oomobas, kazaker, franska Cham-guider och sist men inte minst svenska skidluffare utan annat fotfäste i tillvaron än sina slitna stighudar och knappt det.

Dom färdigslitna tygerna har tagits fram i en särkild hi-techfabrik, byggd i kjesarstaden Kyoto, enkom för denna produktion. Potentialen ses som helt överväldigande. I en sidoavdelning bleks dom palestinschalar som ingår som en given del i outfiten.

Vad vi nu ser i våra egna backar är bara den rännil av garments som ännu kommit till Sverige. Problemet för Goldwyns svenska agent är dock att stilen är förvilllande lik den gängse etablerade här i Norden, men med överdimensionerade labels är problemet löst, tror man.

Vi som nu (i vanlig ordning) inte har råd med Guldwyns produkter, kan glädjas åt att vi redan ligger i trenden, och förmodligen kommer att förbli där.

Tack för ordet denna soliga fredags e m,
/Ace DP (he he)

Gamla kläder?
Ace DG kan sitt skrivande, allt ljus på honom.
Här nere i min mörka endimensionella brunn med oändligt höga väggar undrar jag dock var "Arc Tracer" tagit vägen, han skrev en massa bra saker... ...också!

Tillbaka till kläderna:

Var ett år nere i Eksjö för att göra lumpen och hade då möjlighet att ha på mig det grymmaste vinterplagget:
"Koma-rocken" (värmejackan)
pösig och grym!!
Rekommenderas endast till alla som bara står och hänger i backen, fysiskaktivitet och värmejackan är en dålig kombination.

Skit i funktionen, stilen är allt!

Gamla kläder?
"Meen de kasnke e dom stil!..dom e ju as tuffa jue!"

Skulle gärna svara men det framgår ju inte ens vad du försöker säga.
Testa att läsa igenom texten innan du trycker på "skicka".
Borde inte vara jobbigt om man skriver mindre än 40 bokstäver...

Gamla kläder?
mountain man för fan.. alla har väl inte råd eller ork att köpa nya kläder varje säsong?? sköt dej själv å dina egna kläder din pajas

Gamla kläder?
Tror du på fullaste allvar att MM skulle skapa en tråd som denna om det inte var för att driva med dem som tog den på allvar?

klick, klick...

Gamla kläder?
e killen en dum bortskämd snorunge som just upptäckt att inte alla har de nyaste som han jäslv lr e han bara ironisk.....hoppas på det sistnämnda för hans egen skull.

Gamla kläder?
de e ballt med gammla kläder. de är oftast freestyle åkare som kör med den stilen och de behöver inte ha skysta kläder som nån stockholmar tönt. de kan åka

Gamla kläder?
1. Endel är inte lika rika som du MM och har inte råd att köpa nya kläder.

2. Gamla militärjackor från Överskottsbolaget har grym kvalitet om man jämför med dagens JL jackor.

3. Dom är riktigt varma och goa, specielt dom stora.

4. Dom vill se ut som pro´s som vart med i skidbranshen sen starten.

Have a good day!

Gamla kläder?
allla kanske inte *bryr sig* om skid modet typ, det kostar ju rätt mycke att ligga på topp liksom, å vadådå? ska man dömma dom för det? eller?

Gamla kläder?
det värsta är att vissa har det allra nyaste och dyratse inom skidtekniken som en gubbe jag såg i lindvallen han hade dom nyaste salomonskidorna(typ) men på sej har han ett skidställ från typ 80 talet som är rosa och vitt och skrikande limegrönt..... hur fan får han dte till att funka det var inte snygg det kan jag säga er.

Tillbaka
Topp