Gamla Raka skidor.

marcusen

Medlem
Gamla Raka skidor.
Tjosan.

Håller på med ett litet projekt och skulle behöva något/några par gamla hederliga skidor som är helt raka..

någon som har ett par till övers att sälja för en liten penning.

Gamla Raka skidor.
Jag har ett par 2 meters Atomic arc sl med salomon-bindningar (747 tror jag).

Om du är intresserad maila mig på magnus_epost@hotmail.com

Gamla Raka skidor.
Ett par är Rossignol VAS bla bla 188 cm med Marker M51 Bindning. Head som är runt 200 cm, finns även ett par Rossi till, 170 cm om jag inte mins fel.

Gamla Raka skidor.
Halloens,

Törss man fråga vad det är du skall spika ihop för nått? en snow surfer kanske :o)
Jag är själv på jakt efter raka skidor för kiteskiing, för då går det fort rakt fram,
Men då vill man gärna ha lite bredd på laggen oxå, för man seglar sällan i pistad snö,
Hur pass raka skidor finns det / har funnits igentligen, det rakaste jag hittar av nya skidor är Volants Machete Huckster 190cm med radie på 52m, dom är breda oxå, men dyra :o(
Jag kör nu på ett par gamla Völkl Skinetic 185 med radie på 59m
när det är hårt och byter till bredare lagg när det mjuknar och radien inte spelar så stor roll,

///Gunnar

Gamla Raka skidor.
Äntligen någon som efterlyser raka skidor!! Hoppas att ni noterar
att samtliga märken gör sina skidor med mindre midja till nästa år, tom skidmärkena från naziområdet gör sina boards rakare - det finns hopp!

Gamla Raka skidor.
Tjena jag har ett antal par raka lagg som du kan få köpa!
på lagret finns ett par Kästle (190) med salomonbindnig och ett par rossignol (182) med salomonbindnig. dessa är inte allt för gammla c.a 3 - 4 år.
Sedan har jag ett lager med gammla elan skidor i olika längder.

Gamla Raka skidor.
Efter som ordet raka skidor ofta är lite missvisande och det är så individuellt vad olika personer tycker och menar vad som är rakt eller inte, Så vore det bra om dom som har "raka" skidor att erbjuda kunde uppge bredd måtten,"
Personligen så tycker jag det börjar närma sig rakt över 60m radie,
Fast det gäller iof. bara de lagg jag använder för att åka rakt med,
Komplext!

Tillbaka
Topp