Går the Duke att använda i parken?

D-Nord

Ny medlem
Tjena!
Jag har ett par salomon Dumont skidor men inga bindningar, och jag kan komma över ett par helt nya Marker the Duke bindning till ett bra pris (ca lika mkt som en Salomon - STH 14 bindning).
Nu undrar jag bara om det går bra med att köra med the Duke bindningen i parken (det är där jag mest åker)

satsa på ett par vanliga bindningar och kör med trekkers när du ska tura lite.
kan hitta billiga beg. trekkers.

Duken är en ganska hög bindning vilket i min smak och tycke inte passar sig särskilt bra i parken. Om du inte siktar på att gå toppturer så sälj Duken och köp t.ex. Jestern istället, Dumonten är för övrigt inte den slags skida jag först och främst hade satt en Duke på... Men allt är väl möjligt antar jag..

Edit: Såg att du inte köpt bindning än utan bara funderade på det. Och mitt tips till dig är att köpa en annan bindning. Att köpa en Duke för att sätta på parkskida och bara åka i parken bara för att den är billig är vansinne, finns betydligt bättre bindningar för ändamålet.

Senast ändrad:
Gillar du det duken är till för så varför inte, go for it men på din text verkar det som att du ska jibba och då ska du inte ha duke.

Tillbaka
Topp