Garmisch-Partenkirchen 18-20:e januari

Twosaint

Ny medlem
Hej !
Vi är två grabbar som åker till münchen och tänkte passa på att åka till garmish partenkirchen en helg nu i januari, vad kan ni rekommendera där och vad varnar ni för ? Allt från åkning till mat och uteliv ?

Jag är väl medelåkare har varit i serre chevalier med UCPA och gillade det området skarpt, kommer jag att bli besviken på garmisch ? Och vart kan man hitta bra åkning, har läst att det är mycket pist men går det att hitta bra offpiståkning eller bör man ha guide ?
Vi är inte ute efter nattklubb men vill gärna gå och äta en bit mat och dricka bra öl, finns det något hak med bra utbud på ölsorter ni rekommenderar ?

bayerskt öl naturligtvis, ofta är respektive restaurang "brand"-ad med en specifik öltillverkare Augustiner Spaten Hacker-Pschorr osv, så blada runt i "innerbyn".

Jag kan ha fel, och framförallt skogsåkning finns det nog, men GAP känns mer som ett pistställe. Kan ju betyda att ni får ha eventuellt tillkommande puder för er själva. Just nu iaf är det rätt varmt och GAP, oräknat zugspitze, ligger lågt.

Sjukt kul pist: Kandahar.
http://www.gap2011.com/cms/upload/b...ungsorte/kandahar/kandahar-streckenprofil.jpg

Alternativt om ni inte är bundna till tåget och har bil är ett annat alternativt att helt enkelt åka till Tirol. Inte mkt längre och mer urval.

Tillbaka
Topp