Köpte ett par i April och har åkt 6 dagar med dom.
Helnöjd. Jag vill påstå arr Adrenalinen är en racingdoja med gummisulor. Och det är ju gummisulan man vill åt. Den medföljande utbytbara sulan för racingbindningar är jag litet tveksam till. Skruvar typ plåtskruv direkt i plasten verkar inte särskilt hållbart, Skruvhålen blir väl som på en gammal efter några byten.
Styvhet som en normal slalomdoja. Storlek samma som Salomon. Jag har 8,5 i Salomon och 8,5 i Garmont passade perfect. Lästen är mediumbred, bredare än Scarpa men inte lika bred som Nordica.
Det råder olika uppfattningar hur man hanterar värmeinnerskon.
Jag köpte mina i La Grave för ca 370 Euro. Kostar över 5000:- här hemma. Pjäxkillen sade bestämt att man inte skulle värma dom förrän man kört in skon några dagar annars var risken att dom skulle bli för stora.
Efter en vecka i skorna är jag beredd att hålla med honom. Mina gamla Garmont Randonnedojor som jag värmde vid köpet har nämligen gett efter betydligt och jag måste lägga en sula under innerskon för att få hyfsad passform.
Men att köpa dojor utan att prova är väl en chansning.
Jag sågm även någonstans att Scarpa hade en ny doja på gång med en sula av gummi naturligtvis men tådelen anpassad för att passa både racingbindningar och Randonnebindningar. Säkert ett bra alternativ för dom som har Scarpafötter.