Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ge mig tips på offpist skida!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 568294" data-attributes="member: 32948"><p>I kittel vill man inte ha för långa skidor nej. Speciellt inte i den snårskogen... </p><p>Passa dig dock för att välja för kort eller för smalt. </p><p>Gå definitivt inte under din kroppslängd, liiite extra längd är aldrig fel. särskilt inte om du ska till alperna. </p><p>eftersom du redan har en pisträcer, behöver vi inte täcka in detta område en gång till. Ska du åka pist en dag tar du pistskidan. Tar du offpistskidan kommer du inte nöta pist. En skida på 100-115mm midja med en svängradie på en sisådär 25-20 meter levererar fortfarande kul åkning i pisten, men framförallt kommer den ge dig tillräckligt med flyt när det bjuds på puder. En rockermodell är ett bra val. de flesta lagg börjar ha det nu i den här storleken, men mer eller mindre. </p><p>Kolla in det här för att få lite idéer: <a href="https://www.freeride.se/prylar/2010/" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/2010/</a> </p><p></p><p>(Gjorde en sökning åt dig: <a href="https://www.freeride.se/prylar/search-gear-guide.php?type=1&year=2010&subtype=2&level=&price=&sort=1&waist=5&lenght=5" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/search-gear-guide.php?type=1&year=2010&subtype=2&level=&price=&sort=1&waist=5&lenght=5</a> )</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 568294, member: 32948"] I kittel vill man inte ha för långa skidor nej. Speciellt inte i den snårskogen... Passa dig dock för att välja för kort eller för smalt. Gå definitivt inte under din kroppslängd, liiite extra längd är aldrig fel. särskilt inte om du ska till alperna. eftersom du redan har en pisträcer, behöver vi inte täcka in detta område en gång till. Ska du åka pist en dag tar du pistskidan. Tar du offpistskidan kommer du inte nöta pist. En skida på 100-115mm midja med en svängradie på en sisådär 25-20 meter levererar fortfarande kul åkning i pisten, men framförallt kommer den ge dig tillräckligt med flyt när det bjuds på puder. En rockermodell är ett bra val. de flesta lagg börjar ha det nu i den här storleken, men mer eller mindre. Kolla in det här för att få lite idéer: [URL]https://www.freeride.se/prylar/2010/[/URL] (Gjorde en sökning åt dig: [URL]https://www.freeride.se/prylar/search-gear-guide.php?type=1&year=2010&subtype=2&level=&price=&sort=1&waist=5&lenght=5[/URL] ) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ge mig tips på offpist skida!
Tillbaka
Topp