Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ge mig tips på offpist skida!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 568299" data-attributes="member: 33485"><p>Obsethed är tung, om det nu känns så viktigt.</p><p>Scott P4 skulle du kunna kika på, bredare än crusaden, lite early rise, fungerar riktigt bra i pisten, inga problem med is så länge du har bra preppade kanter. Att tänka på med P4 kan ju vara att den åks kort, early rise i tip o tail som är rätt höga stjäl rätt mycket av åkytan/effektiva kanten. Lätta och kvicka i skogen. Körde den själv mer eller mindre som endaskida i norden i vintras. Bra pris med. Definitivt värt att kolla på, bättre val än crusadern IMO.</p><p></p><p>Roliga pist/skogsskidor som iofs är rätt dyra gör Hendryx, välj måtten som passar dig bäst.</p><p></p><p>Annars låter det som att mer eller mindre vilken BCjibbskida som helst med lagom mycket/ingen rocker skulle passa som handen i handsken... Välj modell efter pris och vad du letar efter i en skida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 568299, member: 33485"] Obsethed är tung, om det nu känns så viktigt. Scott P4 skulle du kunna kika på, bredare än crusaden, lite early rise, fungerar riktigt bra i pisten, inga problem med is så länge du har bra preppade kanter. Att tänka på med P4 kan ju vara att den åks kort, early rise i tip o tail som är rätt höga stjäl rätt mycket av åkytan/effektiva kanten. Lätta och kvicka i skogen. Körde den själv mer eller mindre som endaskida i norden i vintras. Bra pris med. Definitivt värt att kolla på, bättre val än crusadern IMO. Roliga pist/skogsskidor som iofs är rätt dyra gör Hendryx, välj måtten som passar dig bäst. Annars låter det som att mer eller mindre vilken BCjibbskida som helst med lagom mycket/ingen rocker skulle passa som handen i handsken... Välj modell efter pris och vad du letar efter i en skida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ge mig tips på offpist skida!
Tillbaka
Topp