Det finns enligt mig 3 vettiga alternativ.
1. Tåget. Då går höger på flygplatsen och följer skyltarna mot tåigen. Sedan kommer du passera dels automater som tbear snackar om, men även biljettluckor och ett litet kontor. Jag gick in på kontoret förra gången jag åkte till Verbier. Säg att du ska till Verbier, så får du en biljett som inkluderar bussen upp från Le Chable. Det brukar hamna på 52-55 Chf. Räkna med minst 3 timmar.
2. AlpineExpress. Gå in på www.alpineexpress.com och fyll i deras formulär. De är lite sega i mail och sånt, men du kommer fram snabbt och okomplicerat. 70-75 Chf enkel resa. 2 timmar beräknar dom resan till.
3. Charterbolagens transferbussar. Det här alternativet testade jag när jag åkte ner senast (är i Verbier nu), då AlpineExpress inte svarade tillräckligt snabbt på mina mail och jag missade sista tåget som går 19.27. Jag hade tagit en enkel flygstol med Ving så jag kom på samma plan som Ving Alpin och STS, så jag kom ut till transferbussarna... Väl där frågade jag några schyssta charterbetjänter om jag kunde få fylla ut en plats till en ringa kostnad. Jag fick vänta en stund med det var inga problem. Jag fick iofs. betala 70 chf, precis som hos AE, men det är nog nästan skönare att åka buss... 2 timmar tog det.
AlpineExpress har helikoptrar också, men det låter ganska mycket så det är svårt att somna... Men det är alltid kul att åka lite heli...