Tja, Varit i Gudauri i Georgien och Popova Sapka i Nordmakedonien. I Popova Sapka körde vi Cat ski två dagar, hade tyvärr halvbra förhållanden men det var kul och finns absolut möjlighet till bra åkning men vi var lite besvikna, men det kan som sagt bero på förhållandena. Hade guide en dryg vecka så var runt lite i Nordmakedonien och även lite i Kosovo så hann inte utforska ett ställe under längre tid men Popova som jag tror Ni skulle åka till var tervligt men erbjöd inte så mycket mer än skidåkning vad vi märkte. Åkte aldrig i liftsystemet men det var ganska litet vad vi såg och relativt enkla backar, baksidan, där vi åkte med Cat ski, var där man ville hänga.
Hade inte så bra förhållanden i Guduari heller men det var bättre berg och mer möjligheter om man är beredd att gå eller tar guide. Vi körde med guide där 3 dagar, en dag liftburet och två dagar topptur i närområdet.
Gudauri är större skidort på gott och ont, fanns lite restaunger och barer att välja på och det har nog utökats sen vi va där.
Vi har precis bokat Georgien igen, Den här gången till Mestia/Tetnuldi med guide. Får se hur det är men i slutändan röstar jag nog på Georgien. Ska ni däremot åka runt lite som vi gjorde kan jag rekommendera Nordmakedonien (+Kosovo om ni hinner), var är jäkligt kul och bra resa när man lägger ihop allt!