Ghetto is the truth!

• Trådstartare Trådstartare hHarlaut
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ghetto is the truth!
haha. this is so funnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Ghetto is the truth!
jag älskar getto..men dock jag är ju inte född i getto..men det är nog inte så många av oss som är, för då kanske vi inte skulle åka skidor, som jag antar att alla gör här......de som inte tycker getto passar in..vad passar in då?
pastell färger och tajta kläder, jeans och hood, vem bryr sig..bara man trivs med det man har på sig och hur man är, så är jag nöjd!!! men för att ingen ska känna sig utanför så kan vi ju åka runt nakna...ehh smart va?
lite kyligt kanske, men dock ingen behöver känna att nån annan har fel stil i backen.
Men jag slår ett slag för gangsta stilen! det är ju sooft! skönast och snyggast i mitt tycke därför klär jag mig så, men jag tycker att alla som vill åka runt i rosa overaller med fjädrar i håret...så gör det..!
och det är ju skoj att kunna urskilja jibbare från andra åkare!!
förästen är ni killar så mycket snyggare i stora kläder, och ni tjejer är också så mycket coolare i stora kläder!

Ghetto is the truth!
J-Sturesson! Kul att du undrar! Ordet Ghetto kommer från italienskans "Getti", som i ochförsig nästan låter som "Yeti", vilket för tankarna till snö och skidåkning... Fast man ska nog inte skämta om detta. Förlåt!

Ghetto is the truth!
jag fattar fortfarande inte hur ghetto/gangster går ihop med svindyra skidor, stora kläder och spegelglas. En riktig gangsterboss klär väl sig i kostym? Och dom som bor i ett ghetto har knappast råd me all den utrustningen som krävs för att åka skidor...

Ghetto is the truth!
låt man se ut som man vill. stör er inte på hur andra ser ut, okej?

Ghetto is the truth!
Det allra löjligaste är själva fixeringen vid ordet "ghetto" bland många äldre herrar i detta forum. Ordet "ghetto" betyder väl numera långt mer än bara... inte vet jag, slumområde. Men visst, om man gillar att flexa med lingvistiska kunskaper så gör det. Sitta och förklara för tolvåringar att "ghetto" kommer härifrån och har sitt ursprung därifrån. Tufft!

Fokusera på skitåkningen. Alla kids i Åre har ju som alla vet prestationsångest redan vid födseln. Åkaren som man borde se upp till är Glen Plake alltså! Han har självdistans, genuin kärlek till åkningen och är tydligen jäkla trevlig. Någon många skulle kunna lära sig av.

Bless!

Ghetto is the truth!
I`M NO NIGGAH!!!..................................................I´m a man.
Riktigt jävla patetisk diskusion men det gillar jag. Word Mary Jane!

Ghetto is the truth!
Ahlnas lär dig stava!
Fanns det inte en gammal trevlig regel om att man skulle vara minst tretton år gammal för att få vara medlem på freeride? Om inte: inför en!

Ghetto is the truth!
lära mig stava kommer inte på frågan!! men snälla låt oss åka i det vi vill ha på oss!!!!

Ghetto is the truth!
Frealsare va spelar det för roll om ahlnas inte kan stava???
mennade du mig när du skrev:Fanns det inte en gammal trevlig regel om att man skulle vara minst tretton år gammal för att få vara medlem på freeride???

om du mennade mig så har du fel för ja är 14!!!!!:D:D:D:D:D

GHETTo kan man ta bort namnet tycker ja är ok! men att ta bort ghetto stillen är helt fel!
Börja säga som norrmenen säger: GHEEDO!

själv säger ja GHEEDO nu för tiden!

(Gheedo style) och allt sånt för då kan inte nån säga nått om GHetto är fattiga snubbar! å allt sånt!

Ghetto is the truth!
Henrik_Harlaut -
"varför får man inte ha på sig de som man tycker är mest ghetto?"
självklart får man det.
"varför är inte ghetto kläderna så sköna då?"
jag visste inte att det fanns några sppeciella ghettokläder.

börjar bli rätt löjligt de du skriver dessutom.

dessutom...
ett ghetto var ett isolerat ställe dit judar forslades under andra världskriget av nazisterna. finnssäkert mer ställen som man kan säga är ghetto fast inte dyra skidkläder som snarare e tvärtom.

Ghetto is the truth!
hm hehe, må säga att det är en riktig rolig konversation det här :]. men allvarligt talat så ghetto för mig låter det ganska kefft finns ingenting som heter så om man inte är from the streets o kan tänka mig att ingen är det här ifrån i alla fall. WESTER -> Mickael Descheanaux , som lyckats roka ner sig sa totalt att han inte ens har en chans pa tavlingarna langre. kan jag säga oxa att det har inte med rökat o göra lyssna på dem som vet o bilda er inga egna åsikter om weed, brunt eller whats so ever. no what i am saying. blazar man så blazar man, blazar man inte blazar man inte? vad e probset? låt dom som flummar göra det i fall dom vill right? say word! peace

Ghetto is the truth!
Det fina är ju att de som förespråkar gräs och braj oftast är beviset på att man blir korkad av det....

Ghetto is the truth!
Eftersom denna diskussion börjar spåra ur påminner jag er i egenskap av moderator (och allmän besserwisser) på det här forumet:

* Diskussionen handlar inte om kläder. Säckiga kläder är mode och kommer från modeindustrin, INTE från snowboard, skateboard osv... Håll er till ämnet!

* Att påstå att det är okej med droger strider till viss del mot forumreglerna. Det vore ju trist att låsa en tråd som engagerar så många, så var vänliga och håll er till reglerna. Att diskutera droger är inget fel, men att påstå att det är tufft/ofarligt att nyttja droger skildrar en brottslig handling och hör inte hemma på freerides forum.

För att sätta punkt för mig i den här tråden så vill jag rikta all heder åt herr Olsson och majoriteten av den svenska gräddhyllan inom skidåkning som alla verkar ha tagit avstånd från en livsstil baserad på droger och bling-bling och istället lägger krutet på att vara en äkta skidåkare.

Heja Sverige!
//Eder betvingande vägvisare och skidpatriot - Nojlas

Ghetto is the truth!
Men alltså jag förstår inte vad Weed gangsta och ghetto har med skidåkningen att göra?! Visst kan man ha baggy kläder, det är det det heter inte ghettokläder.. men va fan har det med ghettot och droger att göra? det är bara ett mode, jag är helt och hållet emot droger och attityden som många av er har (som jag bara tycker är korkad) men jag säger inte att ni inte kan ha på er baggy kläder! Men lägg ner den här attityden om att ghetto och droger e så coolt är vissa av er säger till och med att det e lugnt att ta droger, hur fan kan ni komma fram till något så korkat?

Och det faktum att de flesta av er kommer från välbärgade familjer gör det bara ännu mer patetiskt, jag menar öppna ögonen för fan..!

Ghetto is the truth!
Håller med, en snöboll i käften e va såna som tycker knark e coolt ska ha.

Fast man kan ju inte låta bli att skratta när en 14 åring från saltis säger att han e Ghetto.

Rolig tråd det här!!!!!!

Ghetto is the truth!
ouf först vade en rolig tråd om olika uttryk som tydligen e ghetto, som ja själv tycker än skitkul å höra.

men de e patetiskt när man ser folk som kommer från "finare" områden och inte alls är ghetto säger att de e de och verkligen tror på sig själv, sådant kan få en att börja gråta.

och allt de där tjafset om att de e "ok" med dråger! ni borde få en smäll så ni vaknar! de e inget glamoröst med droger, de e etremt beroendeframkallande och vanebildande (som är farligt som fn) och att man kan börja föreställa sig saker gör inte saken bättre, och ni som säger att folk får röka om dom vill vafan ede för dum sak o säga?

om ni har en polare som ni märker börjar knarka skulle ni tycka de va ok då, för att de e hans/hennes beslut? isf e ni inga riktiga kompisar (ja har inte anklagat ngn ja säger i fall att).

vem skulle lixom vilja att ens kompis började knarka bort sitt liv, sluta bry sig om sina kompisar och börjar bara tänka på knark, tillslut kanske leder all knark till döden.

Ghetto is the truth!
Harlaut: Du får ursäkta mitt bristande intellekt men jag tycker att det är lite jobbigt att behöva sitta och fundera ut vad personen, i det här faller ahlnas vill,.
Angående det där med åldern så menade jag inte dig utan ahlnas som enligt sig själv endast uppnått den ringa åldern 12.

Ghetto is the truth!
men Åhh! stilen blir ghetto eftersom Säckiga kläder kan gangsta ha(även kostym men då e de gangster :P) o en gangsta bor oftast i ghettot eller ja o då kan man kalla de ghetto.. kalalr de häldre ghetto .. "ghetto kläder" eller "väldigt stora oftast mörka hängiga kläder" vilekt e finast.. så man kallar den kläd stilen ghetto iallfall jag jag gilalr stora kläder sen jaha då e de väll fel då men gör som Mr Harlaut ta bort namnet o kalla de för inget men vi måste få ha kläderna!!!

Ghetto is the truth!
FAQ:
Hur gammal måste man vara för att bli medlem på Freeride?
Vi har satt en gräns på 13 år för att bli medlem.

Jag kräver nu alltså att ahlnas slängs ut, helst med huvudet före. Jag gissar på att flera av de små ghettoförespråkarna i den här tråden är under tretton men antar att det kan bli svårt att bevisa så vi får helt enkelt vänta tills också de försäger sig.

Ghetto is the truth!
Nu har det snart gått en kvart sen mitt förra inlägg och jag tycker att det börjar bli dags för Johan, då han bevisligen är online, att verkställa avrätt..mrhn...utslängningen!

Ghetto is the truth!
men Ahlnas lägg ner ! Du svamlar om ghettot och gangstas , har ni mycket sånt i Östersund? Känner du några gangsters , har du ens sett en lr pratar du om nåt du sett på tv ??? Jag kan med säkerhet säga att jag sett mer av ghetton och gangstas än alla småjibbers i denna tråd och de har aldrig nånsin haft på sig nånting som ens påminner om något ni nånsin sett i backen lr parken.

inför drogtest och åldersgräns på freeride nu

Ghetto is the truth!
tänk om man fyller 13 i år då? då e ajg ju forfarande i 13 året.. nu e jag så dum så jag erkänner att jag inte är det o att jag fyller 13 nästa år så kasta ut mg då men då har ju denna skid glade 12 åringen med åsikter ingenstans att ta vägen:(

Ghetto is the truth!
Fan vad skönt!
Ut med honom fort!
Då har du ju ett helt år på dig att röka hasch hänga med gangsters och alla sådan grejer som ni ghettokillar gillar.
Om ett år kan du ju då återvända och berätta för alla hur kul det var. OM du mot förmodan skulle överleva alltså...

Ghetto is the truth!
men frealsare jag röker inte lever inte men ahr säckiga kläder på mig!!!!!!!! eller jag gillar de sen kallar många det ghetto/gangsta o de gör jag också!! GOSH!

Ghetto is the truth!
jag fattar inte varför alla små dampar på mig somsagt har jag inte sagt nåt om att jag bor där eller nåt bara att jag gillar säckiga kläder!

P.S de e bara ett halv år tills du får stå ut med mig igen i såfall...

Ghetto is the truth!
august... du e patetiskt. Du vet nog inte vad ett ghetto är. Du vet förmodligtn inte äns vad hasch å droger är..."-hmm e det nått slags godis eller:S?" Hur du förknippar gangstah/ghetto med en klädstil förstår jag inte. Att man har stora kläder på sig har inget med ghettot eller ganstaskiten att jöra. Det är ett mode. Stora kläder kallas baggy, inte ghetto/gangsta kläder!!

Jag som många andra gillar stora kläder men inte droger och skit.

Du borde veta vad du snackar om innan du börjar snacka!

Ghetto is the truth!
Det e klart att killen vet vad droger är, alltså visst kanske du kan tycka att han uppträder lite konstigt men va fan det e klart han fattar vad droger e! och om han nu säger att han kallar baggy stilen för ghetto så visst, det e jävligt underligt eftersom att det inte har med ghettot att göra.. men om han då skriver "ghetto rules" eller något så e det väll för att han gillar modet..

Ghetto is the truth!
tack Zigzact! förlåt för allt jag skrivit då men jag gillar stoora o inte va de jag som tog upp detta o de e väll inte bara jag som skriver sånt här de e intebara jag som kallar det ghetto... jag gillar stoora kläder.. thats it

Ghetto is the truth!
Hahahaha det här är typ det roligaste som hänt freeride..alla är ju värsta seriösa...hur ofta händer det på freeride!

sluta hacka på ahlnas...hur många av oss har liksom varit i ett riktigt getto och hur många av oss knarkar liksom...nog inte många som tycker att knark är coolt heller.
kan vi inte få kalla det getto stil ändå, bara för att ha nåt att kalla det!!!

jaja men spelar roll om han är 12..han fyller ju liksom snart 13 ändå, han är ju liksom mer mogen än vad jag är..HAHAHAHA som om det säger nåt!!!
shit! det här är såå roligt...fortsätt underhålla mig!!!
chill
jag gillar henriks gheedoo!! hihi
det kan vi säga så blir alla glada...alla som har typ stora mörka kläder, har den stilen som tanner har kallar vi för gheedo..blir alla nöjda då...då har vi ju nåt att säga utan att folk går och blir sura på varandra för allt möjligt!! norge är bra :D!!!
mvh Lil shorty M
skrymslet under trappan, mitt eget getto, yo!

Ghetto is the truth!
"Utan Ghetto/Gangsta å Weed skulle inte skid åkningen varit som den e idag!
dont hate the truth, LOVE IT!"

Om ni läste vad inläggskrivaren skrivit så skulle ni slippa göra ett så förbannat korkat intryck. Han/Hon tycker uppenbarligen att droger är rättså viktigt.

Ghetto is the truth!
exakt som frealsare säger tycker ja med!! tackar frealsare!

säg baggy om man vill säg gheedo om man vill!

spelar ingen roll!

tackar!

Ghetto is the truth!
bra då kalalr vide baggy från och med nu i denna tråd så blir alla glada?

TACK FÖR MIG!

Ghetto is the truth!
alltså om man är 12 år så har man väl fan inte mer än S på kläderna så du har inte stora kläder! hhihihihihihihiihihihihihihihihiihihihihihihihihiihihihihihihihiihihihih jag har länge tyckt att denna tråd har varit lite fjantig när massa "äldre" håller på att försöka säga åt några 12-14 åringar vad ghetto, sen har 12-14 åringar en jävla vana att vara envisa så dom tycker det här är skit kul!
men nu antar jag att jag har kopierat ungeför vad minst 10 andra har skivigt men så kan det gå.

sen låt dom säga Ghetto då, antaligen kommer dom bli väldigt missuppfattad när dom är någon annanstans, ni kan väl åka ner till någon gammal öststat och säga Ghetto, där används det ordet nog inte som coolt.

Ghetto is the truth!
ehhh du olof jag ska säga dig att när jag va 12 år hade jag xl...mohahaha..fan va fet jag va..i alla fall...sluta tjafsa med ahlnas..som sagt han e bara 12 år, men jag tycker han skriver ganska bra för att "bara" va 12 år...stavar bättre än jag typ!
sen tycker jag att vi borde lägga ned allt det här med hacka på ahlnas grejen, kan ni sluta att tjata om att han"bara" är 12 år, kan ni inte skriva vad ni tycket istället om getto istället för att säga vad ni tycker om en 12 årig kille som gillar getto stilen!
chill

annars så kan ni ju alltid baka 7 sorters kakor!!!

och varför har vi kött på benen när vi ändå inte ska äta det???

jag älskar er alla precis som ni är ändå!!! nej nu ljög jag! usch!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp