Giro BL hjälp

superunknown

Ny medlem
Giro BL hjälp
Hej, jag har tänkt att köpa giro BL
Men jag undrar om det är oskönt att ha googlebandet innanför?
och vilken strl jag ska ha när mitt huvud typ är 58-59cm

Giro BL hjälp
antagligen sak du väl ha kanske nånting runt 60-62 om du ska bara gogglebandet under, ska du ha bandana under oxå så ska de kanske vara lite större.
Själv har jag en RED skycap som är nästan för liten för mej, den har jag bandana under men gogglebandet över och det funkar finfint.

jag tycker inte att det är oskönt att ha bandanan under min hjälm så gogglestrapen borde inte vara särskilt oskönt heller.

köp en och testa och skriv sen här hur de blev =D

Giro BL hjälp
om man har kvar öronllapparna så kan de skava lite på örat efter en dags skidåkning fast man kan ju ta bort öron lapparna och då e de ingen fara

Senast ändrad:
Giro BL hjälp
Jag kör med Google bandet innanför och det är ganska skönt faktiskt men det blir lite jobbigare att ta av och på dem och få dem rätt,,

jag är inte säker på storleken, jag har också 58-59 i storlek och när jag köpte min så testade jag först en M som var för stor sen stack jag till ett annat ställe och testade en L som passade perfekt, jag vet inte om den kanske bara var fel markerad eller om det berodde på årsmodell eller liknade.

Men BL är en riktig skön hjälm, speciellt när man får respekt av alla tyskar i liftkön för man ser ut som en riktig SS-soldat n'r man står där i helsvart ;D

Giro BL hjälp
ska också köpa giro bl hade jag tänkt ! men hur blir det med A Frame ?
Men en sak kan jag säga
XS= 52 - 53,5 cm
S=53,5 - 55,5cm
M=55,5 - 57cm
L=57 - 59cm
XL= 59 - 60,5
XXL= 60,5 - 62,5
(står på www.giro.com)

Giro BL hjälp
EnSkOkAnsKe sa:
Åka utan öronlappar? brrr..kallt

Piffen i Fdp crew borde väl kunna svara på dessa frågor?
Han har ju BL har jag sett i filmer
om du tar bort öronlapparna måste du självklart köra med nån mössa under annars kan det bli kallt ja :P men skriv till piffen å fråga då ?

Giro BL hjälp
F_redrik sa:
Men en sak kan jag säga
XS= 52 - 53,5 cm
S=53,5 - 55,5cm
M=55,5 - 57cm
L=57 - 59cm
XL= 59 - 60,5
XXL= 60,5 - 62,5
(står på www.giro.com)
Jag kör med BL plus A frame och det funkar kanon! har även testat att ha bandet innanför hjälmen men det dissar jag pga att det är gryymt opraktiskt!

Giro BL hjälp
crilleus sa:
F_redrik sa:
Men en sak kan jag säga
XS= 52 - 53,5 cm
S=53,5 - 55,5cm
M=55,5 - 57cm
L=57 - 59cm
XL= 59 - 60,5
XXL= 60,5 - 62,5
(står på www.giro.com)
Jag kör med BL plus A frame och det funkar kanon! har även testat att ha bandet innanför hjälmen men det dissar jag pga att det är gryymt opraktiskt!
tack för svaret =D

Tillbaka
Topp