giro hjälm storlek?

patriknorling

Ny medlem
giro hjälm storlek?
hej jag funderar starkt på att köpa en giro encore hjälm men jag vet inte vilken storlek jag ska ha, eftersom det inte finns någon affär i uppsala som säljer giro hjälmar så kan jag inte prova någon hjälm. Men jag provade brorsans R.E.D Trace hjälm i large och den satt ganska bra. någon som vet vad jag ska har för storlek?

någon som också vet var man kan få tag på den hjälmen så billigt som möjligt på nätet?:)

Senast ändrad:
giro hjälm storlek?
på vissa sidor står det ju i cm, allltså tex Small - "50-55cm" osv, bara och mäta skallen runt om och kolla vilken storlek som passar in, om du nu hittar nån "storleksguide"

giro hjälm storlek?
Är du rolig eller?
Freakin stadium säljer giro hjälmar finns ett par stycken sånna du vet + att ski total säljer giro.
Men kör på large du de blir fin fint de.

giro hjälm storlek?
har en giro bad lieutenant storlek large och den är lika stor som min R.E.D storlek medium.(57-59cm)

giro hjälm storlek?
Hah , skulle aldrig köpa en hjälm utan ha testat den innan! Men men, som tidigare sagt mät skallen och utgå ifrån de då, om du inte kan testa nån..

btw: Är det nån som vet vilken storlek på pjäxa jag ska ha? Åker ganska mycket park och så.. Nån som vet?

giro hjälm storlek?
rege sa:
Hah , skulle aldrig köpa en hjälm utan ha testat den innan! Men men, som tidigare sagt mät skallen och utgå ifrån de då, om du inte kan testa nån..

btw: Är det nån som vet vilken storlek på pjäxa jag ska ha? Åker ganska mycket park och så.. Nån som vet?
Jag tycker du skall ha storlek 3
Den passar typ alla, och funkar utmärkt för jibbers.

giro hjälm storlek?
ehh nej? asså storlek 3 är typ jättelitet? han borde ha minst 27 eller 28. du kan ju ingenting. iddi

giro hjälm storlek?
Gustav_89 sa:
rege sa:

Jag tycker du skall ha storlek 3
Den passar typ alla, och funkar utmärkt för jibbers.
Okej, Tack så mycket! Då har jag beställt ett par från Blue Tomato, beställde ett par Krypton IL Moro ID Thermo, är dom bra? Fatta inte vad du mena med storlek 3 så fick bli 30, jag tror du skrev fel men mena 30. Måste bara veta om dom är bra? Kan inte så mycket om sånt här. PEACE!

Senast ändrad:
giro hjälm storlek?
giro har en pdf-fil som man kan ladda hem nånstans på deras hemsida, där står alla mått för respektive storlekar.

Tillbaka
Topp