Gjorde jon rätt ?

JoakimKiviniemi

Ny medlem
Gjorde jon rätt ?
vad tycker du? var det rätt att sattsa på kangaroon igen eller skulle han ställt sig i ledet med sw 10 som alla andra och fått högre poäng ?

själv tycker jag han gjorde helt rätt... lite kalle anka över domarna dära..

Senast ändrad:
Gjorde jon rätt ?
Han skulle lätt bytt till 1080 domarna verkade inte gilla kangaroo flip.

Gjorde jon rätt ?
Ja, visst gjorde han rätt. Blir lite av ett ställningstagande, han visar att han tycker att kängurun är värd med än en 1080.

Gjorde jon rätt ?
Jaa Jon gjorde heeelt rätt! Kul med lite utveckling!

Sen körde charles ganska schysst, synd på landningarna bara.

Tråkig tävling för övrigt

Gjorde jon rätt ?
var det någon som gjorde rätt? alla körde ju samma trick i alla omgångarna?

Och angående jons känguru så undrar jag om det är det enda tricket han kommer köra i vinter? har han inte haft tid att komma på något nytt?

Aja, kanske var bättre på stadion än det var på tv ;)

Gjorde jon rätt ?
Kangaroon är säkert svårare att genomföra och kanske ett bättre trick. Men när domarna ändå inte gav honom några höga poäng tycker jag att han skulle ha bytt till 1080.

Gjorde jon rätt ?
Krävs nog som de sa att han kör in tricket lite inför vintern för att kunna etablera det, nu när det inte längre är lika fräscht som till JOI. Tyckte det var kul att se någon göra något lite annorlunda än alla andra, inte konstigt att sporten har svårt att locka den stora massan när det är så tjatigt.

Gjorde jon rätt ?
NFA sa:
Kangaroon är säkert svårare att genomföra och kanske ett bättre trick. Men när domarna ändå inte gav honom några höga poäng tycker jag att han skulle ha bytt till 1080.
Precis.. men det var som dom sa.. han kanske måste köra den för att folk skall börja köra tricket i vinter..

Gjorde jon rätt ?
det var helt rätt att köra kangaroo. alla andra körde sw 10 så då var det skönt att se omväxling med en kängru!

Gjorde jon rätt ?
Jag tycker jon gjorde rätt! som han sa efter switch 1080 satt han 1999 , och han sätter ju det så han borde veta vilket som är svårast och ger mest poäng:)

Gjorde jon rätt ?
Jon gjorde det sämsta man kan göra i hans situation tycker jag.
Att köra massa kangaros på raken var inte bra, och sedan fortsätta med det efter krashen var ännu sämre. Han får fan börja variera lite tycker jag!

Gjorde jon rätt ?
är det konstigt att skid jibbnings tävlingar får dåligt rykte såsom kommenatr likt spin to win? jag menar snälla förstå att vi (kanske bara jag) vill se lite mer riktigt schyssta 180 med en snygg japan eller något. sen måste jag säga att kommentatorerna visste inte vad dom snackade om. när dom säger att dommarna vill se att man måste arbeta igenom rotationerna och att det inte ska se avslappnat ut så borde dom ha en käftsmäll. dessa drog ner betyget rätt bra. en av dom sämsta tävlingarna jag kollat på för övrigt.

Gjorde jon rätt ?
Hans kommentar var ju fin: "..switch 1080 gjorde ju jag 99.."

Men ska han vinna kan han ju hänga efter tycker jag. Dags att öva in ett nytt trick?

PS, Varifrån kom domarna?

Gjorde jon rätt ?
Hmm så alla som körde 1080 behöver inte variera sig alltså??? Alla som gnäller på Jon varför är ni inte med själv och kör för och gör det bättre????

//Hasse

Gjorde jon rätt ?
efter att kommentator sa att Karlström inte har någon klädsponsor så funderade jag om det var lite av ett skämt så jag gick in på hellyhansen.com och kollade om han fanns kvar men det gjorde han INTE..

Vet nån om han har nått nytt?

Gjorde jon rätt ?
jag vart så jävla uttråkad av alla j***a sw 1080 å jon kangeroo!
dock var det bra att jon inte körde sw 1080 också men fortfarande för ENFORMIGT

e trött

Gjorde jon rätt ?
Olof_Molin sa:
efter att kommentator sa att Karlström inte har någon klädsponsor så funderade jag om det var lite av ett skämt så jag gick in på hellyhansen.com och kollade om han fanns kvar men det gjorde han INTE..

Han måste ju kört i det där som en kul grej liksom, han har nog råd att köpa kläder ;) ska han åka runt så i vinter elle?

Gjorde jon rätt ?
Olof_Molin sa:

Jag kollade samma sak och jag kan inte se att han skall ha kläd-sponsor just nu..

Gjorde jon rätt ?
jag tyckte jon gjorde helt rätt som fortsatte med sin kangaroo. ett trick som redan jon har satt cleant sedan 99 ska inte rankas högre änn ett svårare/nyare trick som säkert en mindre skara av skidåkare behärskar.. det är 2006, inte 99. jag vill på något plan tro att sporten har utvecklats och inte stått stilla hela tiden. tävlingen borde egentligen kallats "best 1080"....

Gjorde jon rätt ?
Mer variation i hoppen gör allt mkt roligare att kolla på ! Samma hopp som utförs gång på gång blir i längden riktigt tråkigt !

Men bra att sporten kommer ut i media i alla fall, men hade som sagt kunnat vara mer variation !

Gjorde jon rätt ?
Tycker han gjorde rätt jag med. Man blir lätt trött på alla spins och aldrig något nytt! Nej, omväxling förnöjer!

Senast ändrad:
Gjorde jon rätt ?
Storfot sa:
Olof_Molin sa:

Han måste ju kört i det där som en kul grej liksom, han har nog råd att köpa kläder ;) ska han åka runt så i vinter elle?
haha jo fattade det jag med..

Gjorde jon rätt ?
Jon gjode helt rätt, han tänker helt rätt för att utveckla sporten tycker jag.

Och BigAir:" Han får börja variera sig lite tycker jag!", den kommentaren är ju ganska komisk dels pga. De andra åkarna körde Switch 1080 tävlingen rakt över med olika handpåläggningar och sen har han med flera ju, som han påpekade, kört swtich 1080 sedan 99. Så då är det väll han som vill variera sig och utveckla sporten( Jag säger inte att de andra åkarna inte vill utveckla sporten eller att dom gör det sämre). Klart han kan vara besviken med poängen då han sätter den perfekt och får 22.8 pooäng eller vad det var. Så känner jag :)

Sammy Carlsson var grym han stompade vissa av landingarna perfekt :D bra åkning.

Senast ändrad:
Gjorde jon rätt ?
nosheoldwoman sa:
jag tyckte jon gjorde helt rätt som fortsatte med sin kangaroo. ett trick som redan jon har satt cleant sedan 99 ska inte rankas högre änn ett svårare/nyare trick som säkert en mindre skara av skidåkare behärskar.. det är 2006, inte 99. jag vill på något plan tro att sporten har utvecklats och inte stått stilla hela tiden. tävlingen borde egentligen kallats "best 1080"....
Jag läste nyligen att det inte alls är svårt att göra Kangarooflip, Kolla på Jim han slänger dom utan problem. 1080 tycker jag är grymmare. Volter är så *gymnastiskt*.
Hellre en stilful snurr en en dubbelvolt. Liksom kolla Pk han kör på stil. (Obs för oss dödliga är alla trick svåra på skidor)

Senast ändrad:
Gjorde jon rätt ?
men om man kör kangaroo(stavning??)fyra gånger på rak så får man mindre poäng...men om han hade kört lite andra trick så hade han fått mer poäng. för man får väll mer poäng när man varierar på tricken om inte jag har fel?

Tillbaka
Topp