Gjorde jon rätt ?

Gjorde jon rätt ?
Hammpe sa:
Och BigAir:" Han får börja variera sig lite tycker jag!", den kommentaren är ju ganska komisk dels pga. De andra åkarna körde Switch 1080 tävlingen rakt över.
Ja, dom andra åkarna var lika dåliga, bara samma jävla 1080 hela tiden men jag tycker ändå Jon borde varierat mer, jag var stensäker på att han skulle köra max 2 Kangaroo´s.

Jag hade mycket helldre sett Grymma truckdrivers 360, blandat med endel 540´s 720, sideflip, cork, rodeo och alla trick som finns. Men dommarjävlarna ger inte lika mkt för det så det är ju klart alla kör 1080..
Äh, tycker alla trick sök ikv, Niklas hade ialafall snyggast kläder..

Gjorde jon rätt ?
BigAir sa:
Gorgeous_George sa:
Tycker han gjorde rätt jag med. Man blir lätt trött på alla spins och aldrig något nytt! Nej, omväxling förnöjer!
Ja, men det Jon gjorde ikv var allt annat än omväxlande!
Men å andra sidan är det väl inte omväxlande att dra 1080 genom hela tävlingen, skillnaden är att Jon var den enda att dra Kangaroo. Tydligen så uppfattas det inte som ett tillräckligt svårt trick, och jag har själv verkligen ingen aning då jag absolut inte kan varken Kangaroo eller 1080, men det ser ju minst sagt spektakulärare ut. Mina päron som kan noll om skidåkning gillade honom i alla fall, fast det säger kanske lite det. Jag gillade i och för sig honom också, tyckte han borde vunnit efter sina andra flip i superfinalen.

Gjorde jon rätt ?
Och ja, helldre en Kangaroo än en sw1080, det är sant.
Men tror Jon hade haft större chans om han varierat till kanske en sw1080 efter 2 kangaroo´s.

När får vi se dubbel kangaroo av han då? ;)

Gjorde jon rätt ?
Fyfan villka bråk det kommer bli här nu, tror ingen tråd samlat så många svar på så få tid..

Gjorde jon rätt ?
BigAir sa:
Men tror Jon hade haft större chans om han varierat till kanske en sw1080 efter 2 kangaroo´s.

Ja, det var synd att han inte satte den första i superfinalen, för det hade varit kul om han dragit ett annat trick i andra då. Och det roliga hade framför allt varit att se hur det hade skiljt sig i poäng.
Gillade för övrigt Gagniers grab, där han tog i bägge skidor, var fränt.

Gjorde jon rätt ?
jag tycker att det hade räckt med bara nån kangaroo och sen kunde han ha gjort lite snurrar, men grymmast var ju sammy carlson med sin stil och niklas karlström med sina cheap monday jeans och skinnjacka:D

Gjorde jon rätt ?
NJohansson sa:
BigAir sa:

Ja, det var synd att han inte satte den första i superfinalen, för det hade varit kul om han dragit ett annat trick i andra då. Och det roliga hade framför allt varit att se hur det hade skiljt sig i poäng.
Gillade för övrigt Gagniers grab, där han tog i bägge skidor, var fränt.
*

Exakt, tänk sig att han kört en extrem volt i första med t,ex truckdriver, övergått till en stompad sw1080 och i superfinal dragit på med Kangaroo.
Tror det hade suttit finare hos domaren!

Gjorde jon rätt ?
Och ja, Karlströms outfit var ashet. När blev han av med Helly Hansen sponsen?

Gjorde jon rätt ?
Jag säger bara Janne Boklöv, V-stilens skapare (För de som hade blöjor när han hoppade kan jag berätta, att han hoppade i en >90m backe och hade >240 långa skidor, backhoppning alltså). Domarna gillade inte honom heller, det ansågs inte stilrent osv. Men varenda en hoppar V-stil idag. Han var bara före...precis som Jon, han utvecklar sporten, han vågar.

/Erics pappa

Gjorde jon rätt ?
EricNorrlander sa:
Jag säger bara Janne Boklöv, V-stilens skapare (För de som hade blöjor när han hoppade kan jag berätta, att han hoppade i en >90m backe och hade >240 långa skidor, backhoppning alltså). Domarna gillade inte honom heller, det ansågs inte stilrent osv. Men varenda en hoppar V-stil idag. Han var bara före...precis som Jon, han utvecklar sporten, han vågar.

/Erics pappa
Ja, allt nytt bemöts ofta med viss skepsis. Dubbelfattad backhand (tennis), flop (höjdhopp), Internet m.m, m.m för att nämna något.

Edit: Flop? Heter det flop? Skit samma, ni fattar förhopningsvis vad jag menar.

Senast ändrad:
Gjorde jon rätt ?
Creds till Jons kangaroos, fattar inte varför han skulle göra sw1080 som alla andra? räcker väl med att 5 pers gör samma trick.. nice att jon satte det cleant iallafall

Gjorde jon rätt ?
Hade Jon också kört en jävla sw 1080 då hade jag slutat titta på BJ-tävlingar för evigt! Jag är han evigt tacksam för att sket i domarna och körde sin shit! Nu kommer det bli diskussion om det ska vara två olika världscuper....en i sw 1080 och en i Big Jump.....nämen ändå....så kan det ju inte fortsätta!!!

Gjorde jon rätt ?
domarna va löjliga

jon har tränat på kangarooflip hela sommarn sen när han äntligen sätter de på snö vinner han en tävling på det(JOI 2006) sen ger domarna bara skit poäng för den freestyle.ch=tvåa och nu winter jam=fyra

kangarooflip borde få mycke högre poäng för de ju ändå ett så pass nytt trick, som jon själv sa på tävlingen "ja drog sw 1080 år 1999 och vann många tävlingar på de och i år kangarooflip vann ja EN tävling på" han sa inte riktigt så men ja tror han mena ungefär så

SÅ DOMARE SKÄRP ER!!!!!

Gjorde jon rätt ?
Hasse: "gör det bättre själv" argumentet använder fan mina kusiner som är 5 år gamla. Självklart är åkarna ruskigt duktiga men det är ändå i deras händer att det ska hända något med tävlingsutvecklingen. Som sagt sw 10 har körts i flera år och är riktigt trist att kolla på.

Gjorde jon rätt ?
ja jon gjorde rätt tycker jag! men för övrigt sög de hårt o kolla på tv, skulle varit rolit o sett kvalet så de inte bara var massa 1080:p

Gjorde jon rätt ?
Jag var där och jag tycker att hh körde överlägset cleanast på kvalet, slängde en cork 10a som var så sjukt snygg med bra landning. Något fel på domarna ikväll.
Jwester drog nån jävla snurr i kvalet som var galen synd att den inte satt, nån som vet vad det var för trick.
Jon sög, omväxling förnöjjer
peace!

Gjorde jon rätt ?
Baddie sa:
Hasse: "gör det bättre själv" argumentet använder fan mina kusiner som är 5 år gamla. Självklart är åkarna ruskigt duktiga men det är ändå i deras händer att det ska hända något med tävlingsutvecklingen. Som sagt sw 10 har körts i flera år och är riktigt trist att kolla på.
Ja och det argumentet fungerar fortfarande utmärkt. För tävlingen var en tävling i stil och Sammy hade mest stil på sina snurrar. Och sen att domarna kanske inte bedömde som alla andra vill är en annan sak. Men jag står för mitt påstende även när det gäller fotboll, hockey och allt. Så länge man inte gör saken bättre själv så sluta klaga.

//Hasse

Gjorde jon rätt ?
Är alla ni som skrivit ATT han gjorde rätt cp ?

hade ahn byt till en 1080 eller något så ahde ägt dom handra !

Jon ägde fett innan han började med dubble volter !

liKADANT MED DIG wESTER SLUTA GÖRA DUBBEL VOLTER O VA EN JÄVLA JON OLSSON WANNABE!

/ VIKOR STÅHL

Gjorde jon rätt ?
Ja vad ska man säga, tycker allt som för sporten framåt är bra och kreativitet ska belönas..
Så ja Jon gjorde rätt i att försöka få domarna att inse att det är ett nytt trick som få personer i cirkusen idag sätter klockrent.. sw10 är tyvärr idag vardagsmat, var och varannan gör dom.. Och med det vill jag inte ha sagt att jag gör det, bara så vi är på det klara med det..

Det jag personligen skulle vilja se i en tävling som den här är kanske en limit på hur många gånger under kval och final man får göra ett specifikt trick.. Säg att man bara för göra 2 st sw10 oavsett handpåläggning, det skulle tvinga fram mer variation från åkarna och skulle göra tävlingen lite mer annorlunda..
Visst, då kan man som Jon slänga iväg 2 st Kangaroo´s och sen 2 st sw10.. Men då har man iallafall fått variation på åkningen, något som vi alla vill se (gissar jag)..

Går inte att göra mycket idag, det är 1080 som gäller för att vinna och det vet åkarna också.. Dom livnär sig på åkningen och då kommer dom fortsätta göra det trick som dom vet ger bäst betalt i poäng väg.. Tror skidvärlden måste ta sig i kragen och göra något för att få bort det här med att alla gör samma trick under alla åk..
Nu såg inte jag kvalet då jag såg via tv´n men det jag såg via tv´n var att i finalen så var det bara dom 2 svenskarna och japanen som gjorde annat än just sw10 (i stort sett)..
Och det förnöjer, även om nu Jon gjorde 4 st kangaroo´s, men som dom sa, det är ett nytt trick som måste arbetas in hos domarna.. Sen att det sitter snowboard folk och dömer en skidtävling är fel om den informationen stämmer..

Tack för mig..

Gjorde jon rätt ?
men fattar noll hur kunde kuillen som gjorde double grab eller vare heter få så lite poäng själv tycker ja att han satt den hur cleant som helst och wester han skulle gått till final lätt tycker jag fin kangaroo pluss det sista han gjorde va ju så jäkla snygg även om han inte satt den tycker ja klart att han skulle gå vidare han gjorde ju faktiskt ett försök på ett trick som ingen hade kört på!

Gjorde jon rätt ?
domarna satt typ på fel ställe, för alla andra chockades över hans slutpoäng. och jo, jon skulle klara sig bättre om han satsa på en 1080, men vafan, han e fortfarande bäst.. :D

Gjorde jon rätt ?
asså visst vare tråkigt att alla körde samma trick, men vafan dom va ju nice...
men borde det inte vara så att att det dras av poäng om man gör samma trick hela tiden:S

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp