gjutna sulor

Vic_Jonasson

Ny medlem
gjutna sulor
vart kan man gjuta sulor efter sin egen fot? har förstått att det e bättre än att ha orginal sulan i ett par nya pjäxor, funderat på å köpa sånna där pjäxor som man gjuter efter hela foten, men dom e alldeles för dyra för mig.

gjutna sulor
I de flesta sportbutiker där man kan köpa pjux formgjuter de sulor. Dock är dessa sulor inte riktigt 100%, men de är ändock ljusår bättre än det smörpapper som följer med.

gjutna sulor
Testa SÖKfunktionen här på forumet så kommer du att hitta några trådar om just det här, orkar inte dra samma ramsa en gång till...

gjutna sulor
En bra sportbutik borde ha det, min mamma gjorde det på Alpingaraget i sthlm och hon blev svin nöjd, och där kostar det ca 500 :- att göra det. Ända felet är att jag nu inte kan sno dom för dom passar bara henne! :P

gjutna sulor
Tja Vic
Bästa är nog om du gjuter sulorna på en skidort. Du kan då testa sulorna under tiden du är där och kan ändra dem efter behov. Conformables sulor är att rekomendera, bra hållbarhet. Kostar runt 1000-1500 kr.

gjutna sulor
Lånar tråden lite.

Jag har problem med pronation? (lägger tyngden på insidan foten) och har länge haft sulor från ortoped. Hur skiljer sig dessa från sulor man gör hos en "alpin affär". Har alltid fått ont i fötterna av pjäxor och är rätt säker på att sulor skulle hjälpa mig.

gjutna sulor
Måste rätta Chambenke lite.... På sport jennewein i st.anton gör vi formfrästa ortopediska sulor som kostar 110 euro, inte 250! Vi scannar in foten i en dator som läser in fotens form och får även fram en "tryckanalys" varav man bearbetar fram sulan efter kundens önskemål, tex lägger in en "canting" om man tex pronerar utåt eller inåt, olika hårdheter i materialet och tjocklekar beroende på hur man vill ha det! Dessa sulor blir mycket bra, körde över 100 skiddagar på dessa sulor förra året värt varenda euro! Har du fotproblem kan det vara en lösning, ser inte att formgjutning av hela innerskon som nån bra grej såvida man inte tävlar i portar. Formgjutna innerskor blir oftast för perfekta att dom blir osköna för att dom sitter för tight. Det är rätt så skönt att tex kunna röra lite på tårna om det är kallt ute och man ska spendera hela dan på berget. En tävlingsåkare knäpper upp pjäxorna direkt efter målgång tack vare att dom sitter formgjutna i pjäxan, inget för oss som vill sätta på sig pjäxan på morgonen, åka hela dan problemfritt, och ta av sig på kvällen.. Det blev långt det här...

gjutna sulor
håller med Richi gör jag
fast jag alltid knäpper upp mina pjäxor i liften för det e skönt att åka när dom sitter riktigt tight.
Har man pjäxorna knäppta hela dan så blir det ju bara mer och mer plats i dom allteftersom dagen går eller?
Mina skit pjuk iaf

Tillbaka
Topp