Glapp i hälen!

GurraMan

Ny medlem
Glapp i hälen!
Har precis köpt ett par nya boots, som i butiken satt gjutna. Men när jag senare provade dem grundligare fann jag till min bestörtning att de glappade i hälen precis som mina förra! Är det bara jag som har missbildade fötter som aldrig hittar några boots där hälen sitter som klistrad!? Någon som har något tips om hur jag ska bära mig åt för att fixa detta? Köpa nya är uteslutet eftersom jag la ut 2000 pix för dessa (Northwave Legend).
För övrigt går det att fixera foten i bindingen om man spänner åt för kung och fosterland, men då går det straps i högervarv..

MVH

Glapp i hälen!
inget bra tips att dra åt bindningarna för hårt då du stoppar blodet till fötterna och du börjar frysa. Byt skorna om dy nyss köpt dem och testa att pröva nya skor med riktiga strumpor (de du åker i kanske). Vet inte om det hjälper men det skadar ju inte att prova.

Glapp i hälen!
Tror som sagt att du ska prova med ett par riktiga skidstrumpor. Det brukar funka. När jag använder vanliga strumpor i mina pjäxor så glappar hälen lite, men när jag byter till skidstrumpor så sitter fötterna som i gjuten sement.

Lycka till!!!

//Seke

Glapp i hälen!
Tjena.
Om du har en sko med lös innersko är det inga problem.
Prova först att lägga under en kil under hälen så foten lyfts något.
Hjälper inte det får du limma på hälgrepp på varje sida på innerskon.
Är innerskon av något tygmaterial tar du först litet kontaktlim och stryker ut över området du skall lägga på.
Sen köper du självhäftande neopren finns i olika tjocklekar i butiker som säljer gummiivaror. I Stockholm Kuntze på Lindhagensgatan.
Välsorterade sportaffärer kan också ha.
Klipp till ett stort L och montera på varje sida. Prova och ev. justera
När det verkar passa sätter du ett starkt tejp över det hela så det sitter fast ordentligt.
Lycka till

Glapp i hälen!
Annars så du köpa salomon malamuth. Bästa skon på markanden, när man köper den så värmar man upp den å går runt i ca 30 min sen sitter den som faaan! Helt otroligt hälgräpp. Skon är lite dyr man väl värt det. Finns inge annat märke som kan erbjuda samma känsla och gräpp.. samomon Kickar ass...
Ska man ha riktiga gerjer ska man köpa av stora skidtillverkare. Dom har mycker mer pengar att röra sig med. Och dom har hållt på med utförsåkings sedan stan brann..

Glapp i hälen!
Vad ajg har hört så har salomon några av dom bästa skorna om vi snackar hälgrepp. Kör själv med F22 och är skitnöjd. Malamuth har ajg inte testat, me nen jobbarkompis kör på den och säger att den är skitskön. Jag kommer aldrig att svika salomon när jag köper nästa boots.

Glapp i hälen!
Hej!
Jag har precis samma problem.. Hade iaf!
När jag var i Österrike stod jag inte ut längre och gick in till en skiduthyrning där de först lade i specialformade sulor och sedan ett sådant hälgrepp som är ganska vanliga nu.
Efter detta så sitter pjäxorna super bra..=)
Värt ett försök!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp