Glappig binding (Rossi axium 120 TPI2)

Chrillek

Medlem
Nyligen köpt ett par beg skidor(Rossignol Z5) och på dom satt Rossignol Axium 120 TPI2. Bindningarna glappar dock en del där man kan justera storleken, alltså där man skjuter fram eller bak bindningen. Verkar vara utslitna? Bör/kan man göra något åt det eller vad?

Tack

Senast ändrad:
kan du frösöka beskriva lite mer hur den glappar bindningen?
är det att den känns lös i längden? fram? bak?

beskriver du lite mer kanske jag kan hjälpa till..
haft ett antal olika ross skidor,mend just samma bidning,dock aldirg haft det problemet som du beskriver alls.
dock lyckades jag krscha en bidning för några veckor sen,men annan femma det :)

är det förra årets z5,den vita och röda kanske eller är det innadess,så det är den grå/svart/orange?
//max

skruva fram bindningen, din pjäxa är antagligen lite för liten för din bindning.
// pege

Det är bara att leva med det, det är så det blir med butiks-bindningar... Enda "lösningen på problemet" är att köpa metallbindningar/racebindningar.

Jaha, jaja. Den känns inte lös i längden, det är åt sidorna den glappar. Lite trist men verkar funka bra ändå. Grymt sköna skidor ialla fall, går som på räls i svängarna!

kollade nyss din film,och kan säga att mina bidningar är likadana,och har varit så på dom senaste olika rossignol skidorna jag haft också.
inga rpoblem alls just med det glappet alls.

anledningen du har till det är att den sitter på en skena bidningen,där du har en rad olika inställnings möjligheter,och om du tar bort bidningen så ser du att själva låset på bidningen inte är så långt,ca 2 cm något kanske. och själva bindingen i dig kanske ligger på 10 cm framdel och bakdel, därav att det känns lite glappigt eller just att du kan vicka på den.

i övrigt,sköna skidor dom där =)
//max

Max, Tack för det. Det är ju inte konstigt att det kan glappa när dom sitter på en skena som du säger.

Ja, dom är riktigt sköna! Sticker och åker en sväng om 2.5h ;)

Tillbaka
Topp