Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Glest i backarna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hellis81" data-source="post: 1144651" data-attributes="member: 167523"><p>Varför ska man välja ett hotell i en ort utanför? Då är det inte att jämföra på ett rättvist sätt.</p><p></p><p>Jag är i Åre just nu och kan säga att det är inte direkt glest i backarna.</p><p></p><p>Jag kan också tillägga att tåget var 88 minuter försenat när det kom in till Lund C. </p><p>När vi ankom i Åre var vi 40 minuter före tidtabell.</p><p>Så allt snack om att tåget är försenat kan vi nog lägga ner. (Åtminstone upp).</p><p>Anledningen till förseningen var att de hittat ett lik vid rälsen, så det är utom kontroll.</p><p></p><p>Så som jag ser det så är det betydligt kortare resa för mig med tåg än med flyg till alperna.</p><p>Jag förstår att detta inte är så som alla tänker men jag tänker så här.</p><p></p><p>Vi lämnar hemmet vid 16:15.</p><p>Vi hoppar på tåget vid 17 tiden.</p><p>22:00-07:00 så sover man på tåget och jag anser inte det som restid.</p><p>Sedan är det en kvart med taxi till boendet.</p><p></p><p>Liknande resa till alperna blir betydligt många fler restimmar.</p><p>Bara till flygplatsen är det en timme, sedan ska man vara där två timmar innan flyget går.</p><p>Ofta 1,5-2 h flyg plus en halvtimme för att hämta ut väskor.</p><p>Sena ofta en 1,5-2 h transfertid.</p><p></p><p>Det är verkligen inte ett rogivande sätt att resa.</p><p>Vi åt till och med pizza på tåget.</p><p>Vi beställde "hemleverans" till en station på vägen.</p><p>Visst det kanske är individuellt, men jag föredrar pizza före flygmaten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hellis81, post: 1144651, member: 167523"] Varför ska man välja ett hotell i en ort utanför? Då är det inte att jämföra på ett rättvist sätt. Jag är i Åre just nu och kan säga att det är inte direkt glest i backarna. Jag kan också tillägga att tåget var 88 minuter försenat när det kom in till Lund C. När vi ankom i Åre var vi 40 minuter före tidtabell. Så allt snack om att tåget är försenat kan vi nog lägga ner. (Åtminstone upp). Anledningen till förseningen var att de hittat ett lik vid rälsen, så det är utom kontroll. Så som jag ser det så är det betydligt kortare resa för mig med tåg än med flyg till alperna. Jag förstår att detta inte är så som alla tänker men jag tänker så här. Vi lämnar hemmet vid 16:15. Vi hoppar på tåget vid 17 tiden. 22:00-07:00 så sover man på tåget och jag anser inte det som restid. Sedan är det en kvart med taxi till boendet. Liknande resa till alperna blir betydligt många fler restimmar. Bara till flygplatsen är det en timme, sedan ska man vara där två timmar innan flyget går. Ofta 1,5-2 h flyg plus en halvtimme för att hämta ut väskor. Sena ofta en 1,5-2 h transfertid. Det är verkligen inte ett rogivande sätt att resa. Vi åt till och med pizza på tåget. Vi beställde "hemleverans" till en station på vägen. Visst det kanske är individuellt, men jag föredrar pizza före flygmaten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Glest i backarna
Tillbaka
Topp