T
The_teo
Guest
Go pro Hd eller Contour HD
Och du ska ju anda kopa den i NA pg!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om du ska köpa från USA och skicka det till Kanada så blir det tull. Man brukar ha ett alternativ i checkouten när man ska beställa som gör att man betalar tull på förhand så går det snabbare att få grejerna ist för att det ska sitt fast i tullen. Det kan ta låång tid i tullen....trust me.PeeGee sa:exakt, och då blir det ju ingen tull?
Contour har fästen för precis allt, både GoPro och Contour har fästen för gogglestrapen, de flesta väljer dock något av de tre fästen för hjälmenskiyeah sa:Jag har en Gopro 1080p som jag köpte på Sportscam.se för 2999kr. Helnöjd måste jag säga, bra bildkvalité, alla tillbehör man får med, sen så klart alla möjligheter som man kan ha kameran till, en Contour är ju inget vidare om du har tänkt att filma någonting mer än Skidåkning.
Dessutom blir de stabilare med gopro när den sitter på ett fäste på hjälmen mot Contour som sitter på Googlesbandet.
Men de är ju ditt val, jag hade valt Gopro i alla fall!
Ja fast inte om man skickar det till usaPNyberg sa:Om du ska köpa från USA och skicka det till Kanada så blir det tull. Man brukar ha ett alternativ i checkouten när man ska beställa som gör att man betalar tull på förhand så går det snabbare att få grejerna ist för att det ska sitt fast i tullen. Det kan ta låång tid i tullen....trust me.PeeGee sa:exakt, och då blir det ju ingen tull?
Annars finns det ju en del bra butiker i kanada som kanske tex http://pointofviewcameras.com/contour-plus-camera.html
som ligger i Vancouver.
HTC Sensation + Contour+ =Happy camper!PeeGee sa:Ja fast inte om man skickar det till usaPNyberg sa:Om du ska köpa från USA och skicka det till Kanada så blir det tull. Man brukar ha ett alternativ i checkouten när man ska beställa som gör att man betalar tull på förhand så går det snabbare att få grejerna ist för att det ska sitt fast i tullen. Det kan ta låång tid i tullen....trust me.PeeGee sa:exakt, och då blir det ju ingen tull?
Annars finns det ju en del bra butiker i kanada som kanske tex http://pointofviewcameras.com/contour-plus-camera.html
som ligger i Vancouver... Tack för tipset om sidan, billigt som attans. 500 dollars för contour+. Nästan halva priset jämfört med europeiska priser ju :I..
Fast jag har ändå ingen smartphone . så känns som en waste haha..
Om du ska ha det till dessa apperaturer så rekommenderar jag ett höghastighetsminneskort. Det du länkade är inte en av dessa. De brukar hete extreme eller dylikt o ligger på 30mb/s.victorvictor sa:Det får allt bli en Contour HD alternativt ROAM nu till vintern! Men tänkte bara dubbelkolla, är detta rätt sorts minneskort? Hade vart segt att köpa fel.. http://www.dustinhome.se/sandisk-microsdhc-16-gb-bulk/product/5010169396
Har försökt fått tag på vad det är för FPS på Contour ROAM men hittar det inte. Stämmer det att det är 30FPS på ROAM och vad har i så fall konkurrenterna?Yoggi123 sa:Bara 30FPS på Contour ROAM? Blir la kasst när man åker skidor eller? :/
Ja fast det är ett sd kort, inte mini. Billigare men inte användbart i telefonen. Bara datorn.Hebbe sa:Hur är det med minneskortet, istället för att blåtanda över filmen som man kan göra med contour + toll sin smartphone kan man inte bara sätta över minneskortet till sin samsung galaxy S2 eller liknande och kolla på filmerna? Har GoPro också utbytbart minneskort?
Fast kan man inte ha en adapter till mini kortet så det passar i kameran och sen tar man ur det ur adaptern när man ska ha det i telefonen?Reine sa:Ja fast det är ett sd kort, inte mini. Billigare men inte användbart i telefonen. Bara datorn.Hebbe sa:Hur är det med minneskortet, istället för att blåtanda över filmen som man kan göra med contour + toll sin smartphone kan man inte bara sätta över minneskortet till sin samsung galaxy S2 eller liknande och kolla på filmerna? Har GoPro också utbytbart minneskort?
Jo det borde ju kunna fungera, får bara se till att se till att det lilla kortet sitter riktigt fast i adaptern när man åker runt, det sitter väldigt löst så lite el-tejp kanske...Hebbe sa:Fast kan man inte ha en adapter till mini kortet så det passar i kameran och sen tar man ur det ur adaptern när man ska ha det i telefonen?Reine sa:Ja fast det är ett sd kort, inte mini. Billigare men inte användbart i telefonen. Bara datorn.Hebbe sa:Hur är det med minneskortet, istället för att blåtanda över filmen som man kan göra med contour + toll sin smartphone kan man inte bara sätta över minneskortet till sin samsung galaxy S2 eller liknande och kolla på filmerna? Har GoPro också utbytbart minneskort?