Goggles, Recon Instruments - Recon MOD/Recon MOD Live, någon som testat? GPS, fart, display mm.

Philiper

Ny medlem
Goggles, Recon Instruments - Recon MOD/Recon MOD Live, någon som testat? GPS, fart, display mm.
Så jag undrar om någon testat denna uppfinning, här är deras filmsnutt:

Speed funktion:

Finns massor filmsnuttar om olika features...

Som jag fattat det så stoppar man in saken i ett par "Recon ready" goggles som har plats för apparaten, men jag förstår inte hur allt fungerar t.ex live versionen, behöver man internet på något sätt eller hur fungerar allt? Har kollat överallt men hittar inget för tillfället.

Den verkar lite överdriven men verkar sjukt rolig att glida omkring med :D

Verkar finnas någonslags kamera eller liknande, eller är det jag som är ute och cyklar? @0:38 på första filmen .. Eller så kanske man ser vad man filmar om man har en annan kamera med bluetooth.

man får med ett "armband" på mod live som kopplas via bluetooth med din telefon, så kan du ladda hem appar osv.

Recon Instrument MOD. Version 1.
Kan endast se hastighet, hop höjd och annat statistik.
Går ej koppla till Recon Appstore.
(Använder sig av okänt operativ system)

Recon Instrument Mod Live, Version 2.
Går koppla till recon appstore, dvs liknar Appstore eller google Play.
(Använder android som operativ system)

Recon Instrument Snow2, Version 3.
Samma som Version 2, men med bättre hårdvara.

Iden är att kunna ha interaktiv skid-karta i sina goggles, och kunna ändra/välja musik
Eller byta radio kanal. Eller helt enkelt se hur fort man åker.

Finns i dagens läge väldigt lite apps och finns ingen karta över svenska fjäll, eller skid orter.
I deras Appstore. Filmen är bra reklam film men kanske lite överdrivet vad just den kan göra.
Ingen leksak för normala "svenssons", så vida du inte har 5-8k att hosta upp.
Men antar kommer ner i pris om 5-10år till normala nivåer för dödliga.
Detta borde klassas som beta/demo produkt, fast det funnits nu i några år.

Lite ironi också att recon dot com pekar på en homosexuel porr sida.
så var försiktiga när ni gogglar efter det.

All statistik som man får som de gärna slår sig på bröstet om (åktid, antal hopp, maxhastighet, osv), får man med sin telefon. Med en gratis-app, Alpine Replay, finns till både iphone och android.

Det man "går miste om" med Alpine replay i jämförelse med Recon är live-funktionen, att se sin hastighet LIVE medans man åker (all annan statistik får man, är det värt så många tusenlappar för live-funktionen?).

Dessutom tänker jag att när jag åker riktigt snabbt, så vill jag nog ha 100% koll på backen och eventuella ojämnheter, osv. Att då glo efter hastigheten i sina Goggoles mitt i åket... Nej, inget för mig i alla fall.

Oldrider sa:
All statistik som man får som de gärna slår sig på bröstet om (åktid, antal hopp, maxhastighet, osv), får man med sin telefon. Med en gratis-app, Alpine Replay, finns till både iphone och android.

Det man "går miste om" med Alpine replay i jämförelse med Recon är live-funktionen, att se sin hastighet LIVE medans man åker (all annan statistik får man, är det värt så många tusenlappar för live-funktionen?).

Dessutom tänker jag att när jag åker riktigt snabbt, så vill jag nog ha 100% koll på backen och eventuella ojämnheter, osv. Att då glo efter hastigheten i sina Goggoles mitt i åket... Nej, inget för mig i alla fall.
Se hastighet finns i Mod versionen, dvs enklaste varianten.
Det som du inte kan göra med din mobil, är ha en interaktiv pist-karta karta framför dina ögon.
Men detta fungerar inte än i Sverige. (Pist-karta finns bara i mod live versionen och upp åt)

Tillbaka
Topp