Goggles till Sweet Trooper

Jag kör med Sweet Trooper och Ignite - samma form på skalet - i storlek L/XL. Men det spelar väl ingen större roll?

Jag har Dr Zipe Head Master och nån av Mistress varianterna (tror jag). Passar perfekt. Tror Kasks glasögon passar bra med. I alla fall de stora välvda varianterna.

Är inte så känslig när det gäller det estetiska, (sätter funktionen först) jag använder Oakley Splice och Airbrake och tycker det fungerar utmärkt.

De estetiska skiter jag fullständigt i.
Har ett par över10år gamla scott nu, så dom har snart gjort sitt. Har även ett par Dr Zipe Mistress, sitter inget vidare.
Kask mask 4 provade jag dom satt ju som ett cyklop (näsan inuti)
Jag vill ha bra passform å jag har bandet utanpå hjälmen.
Får nog prova ett par Dragon Rouge.

På djupa puderdagar är cyklop att rekommendera .. Har även snorkel. :)

Mask 4 passar mig. Alla är olika.

Kör på Scott Fix (passar grymt bra) och ett par Oakley Crowbar (passar skit men jag vill ju se nåt i dåligt väder så jag får offra formen för att få en HI.Yellow-lins)

Pillard sa:
Kör på Scott Fix (passar grymt bra) och ett par Oakley Crowbar (passar skit men jag vill ju se nåt i dåligt väder så jag får offra formen för att få en HI.Yellow-lins)
Kan du skicka bild på hur illa crowbaren sitter på en trooperhjälm?:|

Svårt att se men det var den bästa jag hade. Det som händer är att du får glipor ute i kanterna. Gogglesen är ganska plana och hjälmen är väldigt böjd i framkant. En mörk ram gör att det syns klart mindre eftersom hålet blir mörkt. Sen bygger crowbaren dessutom ut en bit i pannan klart mer än vad skärmen på en trooper gör.

Scott Fix följer hjälmens krökning mer i min mening.

Fick hugga lite bilder jag hade tillgängligt på fejjan bara men det kanske går att se nånting...

Pillard sa:
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/72d8544b3393bf88bc366f3274794a32.jpg[/url]

Svårt att se men det var den bästa jag hade. Det som händer är att du får glipor ute i kanterna. Gogglesen är ganska plana och hjälmen är väldigt böjd i framkant. En mörk ram gör att det syns klart mindre eftersom hålet blir mörkt. Sen bygger crowbaren dessutom ut en bit i pannan klart mer än vad skärmen på en trooper gör.

Scott Fix följer hjälmens krökning mer i min mening.
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/a80c30b1f71a627389605686ade55d13.jpg[/url]

Fick hugga lite bilder jag hade tillgängligt på fejjan bara men det kanske går att se nånting...
Mycket bra bilder! Tack för hjälpen! :D

Men hur sitter hjälmen då? Det ser ju ut som om det vore luft mellan hjässa å hjälm. Eller har jag onormalt låg panna.

Tillbaka
Topp