Goggles? Undersökning...

Jib_Jeppe

Ny medlem
Goggles? Undersökning...
Har ett arbete i skolan och tänkte jämföra olika goggles.
Ska ställa upp fem olika goggles från fem olika märken.

Eftersom jag inte provat många vill jag därför att ni kommer med förslag och synpunkter på olika goggles. Vill ha negativa och positiva saker om dom. T.ex. ventilation, passform med och utan hjälm, design, utsyn m.m.

Fem stycken som jag har tänkt ha med just nu:
Oakley A-Frame (eller Wisdom?)
Scott Voltage MX
Anon Halcyon
Spy Orbit
Dragon Foil

Kom gärna med förslag på alternativa goggles!
MVH Jeppe

Goggles? Undersökning...
min erfarenhet av spy e att dom e jävligt snygga, sitter hur skönt som helst, har bra ventilation, finns för både hjälm o mössa och e förbannat bra. tills man ramlar. får man snö på spegelglaset och tar bort det så har man bara glas kvar sen. kansek e liten överdrift, men efter två månader kan man lika bra slänga dom, för dom gör mer skada än nytta. dessutom täcker inte garantin linsen, som den gör för många andra märken. irriterande!

Goggles? Undersökning...
Man bör inte torka insidan av linsen på Oakley Wisdom med en hård läderhanske. Det kostar ungefär 700kr. Så kan det gå när man tycker instruktionshäften e för mesar =/

Goggles? Undersökning...
Spy googles har grei ventilasjon, dugger ikke, passer til de aller fleste hjelmer. Oakley wisdom er super på alt men passer til veldig få hjelmer desverre

Goggles? Undersökning...
A-frame Passar både till hjälm å mössa !!

+passform
+snygga
+dom har aldrig immat igen för mej
-min linnerlins sprack med det var nog för att jag krascha rejält!!!

Goggles? Undersökning...
A - frame tycker jag är perfekta. Dom är snyggast, sitter bäst har aldrig immat för igen för mig heller. Jättenöjd med dom.

Goggles? Undersökning...
har just köpt ett par SPY soldier MFM .. och skall testa hur de är vs. mina oakley A-frame.

jag har kört A-frame i 4 år och jag är supernöjd. det finns så många utbytbara linser så man kan ha 10 olika till olika förhållanden (om man vill) de görs i massor av roliga färger och ibland ett år i någon rolig limitedfärg.

det är 0% NOLL nada Zip brytningsfel i linserna (gäller allt från oakley) noll procent, det är det inte på så många andra goggles skall jag få be och tala om fö er.

sedan är det ju ett plus att linsen är "skottsäker" (kolla in på oakleys sida hur de testar linsen) vilken innebär att rejäla vurpa in i träd med vassa grenar eller dyl inte har så fatal utgång på din syn som det kan bli med andra märkens linser som INTE är splitter/rep säkra.

A-frame är liten i modellen och passar till mig som har litet huvud (typ) .. de finns också en XS modell fast då gäller O-frame som modell..

jag gillar oakley som fan... passa sig bara för att torka av linsen med handsken eller jackärmen... fast.. å andra sidan.. då får man nog skylla sig själv..

Iridiumlinserna repas v ä l d i g t lätt, med betoning på väldigt.

...

är det ingen som har positiva saker att säga om SPY soldier ??

hmmmpff !!

/Kalle

Goggles? Undersökning...
von zipper.

fet passform
bra skum runt om
väldigt stort synfält
hur snygga som helst
stencoolt namn
många diverse kolörer på linser/ramar/straps

skall tilläggas att jag pratar om modellen "wisenheimer" vilken inte är i produktion i 04/05 serien.

/PEACE

Goggles? Undersökning...
oki maan! Wisdom till o börja med som jag själv kör med e jag lite missnöjd med.... för de första passar den ej på min PCO hjälm. och för de andra så släpper vadden som sitter runt! men annars skit bra goggle!

Scott voltage mx är nog den mest passforms skönaste gogglen jag testat! den e sketans bra! men oakley e fortfarande på topp med sin design osv!

p.s Wisdom går även få i ii stort sätt vilka färger man vill, bara att det är beställnings grej! jag fick beställa mina från frankrike!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp