Googles Linser. Hjälp!

Lacka

Ny medlem
Googles Linser. Hjälp!
Hej!

Kom över forumet för någon vecka sen, first post. Måste börja med att tillägga att jag förstår att denna fråga har tagits upp tidigare och att folk postat att det redan finns en super bra tråd för min fråga med alla svar som har sammanfogast av Freeride.se:s visaste medlemmar...men... Jag hittar inte den tråden.

Jag skulle bli jätte glad om någon kunde peka mig i rätt riktning eller helt enkelt berätta för mig vilka linser jag bör satsa på. Tänkte mest köpa 2 linser, en för dåliga förhållanden som mulet och flatljus samt en för soligare väder. Vad bör jag satsa på?
Gärna så snygga som möjligt såklart ;)

Tack på förhand

Googles Linser. Hjälp!
Gul högkontrastlins för mögel och flatljus.

Lite mörkare spegel till soliga dagar.

Är du inne på Oakley så är HI Yellow och Black Iridium en shysst setup..

Googles Linser. Hjälp!
Har ett par Spy Alloy påväg från USA, beställde dom tillsammans med ett gäng MX-delar. Så jag tänkte från början ha dom till just MX körning. Tack för tipsen, ska se om jag hittar något som motsvarar Oakley linserna...ska även titta på en rosa en ;)

Googles Linser. Hjälp!
Till Spy Alloy kan du köpa linserna till Targa II. Om du ska ha två linser så skulle jag satsa på en rosa(rose) alternativt gul samt en spegel. Spegeln beror lite på vad du föredrar. Finns Silverspegel med bronsfärgad innerlins (mycket mörk), silverspegel med grå innerlins (lite ljusare), silverspegel med rosa innerlins (mer allround) samt en mängd olika spectralinser (färgade speglar, t ex blå/blå, blå/brons, guld/brons, röd/grå, grön/gu etc).

Googles Linser. Hjälp!
Hehe, Jag förbereder mig för en vecka i riksgränsen. Förra gången jag var där hade jag inga brillor alls (varför? ingen aning!) och sikten var lika med noll pga flat ljus. Var inte så häftigt att droppa saker när man inte visste när och var man skulle landa. var bara att vissla, rulla tummarna och hoppas att man landade i nedförsbacke :)

Googles Linser. Hjälp!
Dock verkar det vara så förargligt att det inte säljs linser, annat än vanliga Clear, till Alloy brillerna eftersom dom räknas till MX brillor. :/ blir nog att investera i ett till par då kanske.

Googles Linser. Hjälp!
Oh! tack Utter. Hade nästan gett upp hoppet :) Btw, måste jag säga att det här är det trevligaste forumet jag någonsin kommit över! Props för alla på Freeride.se!

Googles Linser. Hjälp!
Lacka sa:
Btw, måste jag säga att det här är det trevligaste forumet jag någonsin kommit över! Props för alla på Freeride.se!
Mohaha, det är bara för att vi redan passerat läggdags för alla freeridekidsen. ;-)

(Hoppas ni alla förstår min ironi, jag har verkligen inget emot er egentligen.)

(OBS: Bara för att göra klart: att vara ironisk betyder att man tillexempel skriver något och menar tvärtom)

(För att vara på den säkra sidan.. Hoppas alla ni yngre förstod min ironi i ovanstående också..)

Fan, kan ju hålla på så här hela natten.. (faktiskt inte ironi)

:)

Till trådskaparen: Lycka till med köpet av linser. Kan vara värt att fundera lite på var (och när) du ska åka någonstanns också. Ska du tillexempel köra i sverige så är kanske kombinationen av en gul lins (till riktigt uselt väder) kombinerat med en halvspegel (som är mer allround och funkar bra även till växlande väder(svenskt väder))) ett bra val då solen i sverige på tillexempel sportloven är långt i från lika stark som i tillexempel alperna. Åker du däremot mycket i alperna så rekomenderas mörkaste möjligaste lins för de soliga dagarna. Redan i januari så lyser solen otroligt starkt därnere.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp