Googles

Axl89

Ny medlem
Googles
Har planerat att köpa ett par nya goggles (helst under 1000 kr). Har kollat lite men jag tycker inga brillor passar till min hjälm jag har en grön pro tec, Har du ngt bra tips på några som passar till hjälmar så skicka íväg ett svar!

Googles
jag undrar bara varför man köper googles för typ 1500 kr, när man kan köpa riktigt bra goggles för bara cirka 300 kr jag har åkt med oakleygoggles men ärligt talat tycker jag inte dom är skönare eller har bättre passform än ett par scott classic så dom som köper typ oakley wisdom gör det ju bara för att vara "coola" typ som folk med JL tröjor och canada goose jackor!
P.S snälla skapa inte ett uppror på grund att detta inlägget ! :P

Googles
jag e i samma situatiuon...
funderar faktist på oakley o frame för d e helt ok pris och dom e ju ganska snygga..
annars e smith fuse grymma, finns även några snygga dragon men foil (som någon nämde är ju asdyra typ 1500) är ju dom snyggaste gogglarna som finns typ..

Googles
Electric EG1..Skön spegellins plus en röd bonus lins på köpet.. kostar inte så mkt heller,

Googles
Oakleys e ju fett snygga... men dom passar tyvär inte till hjälmen såå bra... och oakley börjar att vara lite ute nu! Så kör typ på ett par scott messenger :D

Googles
Carrera Raptor som nämns här är bra.
Dom är snygga, sköna, stort synfält och så kostar en extra spegellins runt 200.
Förr eller senare lär du få en repa eller en spricka i glaset och då kostar det 500 och uppåt för ny lins till scott, oakley etc.

Googles
Jag önskar att alla djävla juniorer på den här sidan kunde lära sig att det heter goggles, inte googles! Det retar mig som fan!

Trots att det är ett engelskt ord så finns det ingen ursäkt! Skärpning för i helvete!

Googles
palla att man råkar göra ett slarv fel i rubriken satt alla retar upp sig.. så jävla töntigt! skaffa en lunarstorm och leta fel där istället! btw: tack för alla svar!

Googles
hallå??? fattar nu inget eller?, lyssna titta inte vad alla andra nollor skriver, köp OAKLEY A-FRAME!!!!!!!!!!!!! passar tilll viken hjälm som helst!!!!

Googles
Tjacka ett par smith fuse, skitsköna + att dom passar bra till nästan alla hjälmar, jag fick ge 650 spänn för mina i gränsen.

Googles
lite som forum säger! Jag har en polare som har en pro tec hjälm och ett par oakley A-frame! Det e skitsnyggt! Men oakley böerjar som sagt vara lite ute! eller så köp ett par scott ransom! Yeah

Googles
Jo men det var spegelglas jag tänkte på även om det kanske inte riktigt framgick=P
Men annars är det ju billigare som du säger.

Googles
Smith Fuse är riktigt bra till pro tech bulorna.
De går väl lös på runt 900kr, finns i grön,brun camo likande färg rikgt cool.

Googles
någon som vet någon hemsida eller speciellt affär där man kunde pynta dom där carrera Gögglessen? såg intersport men finns det någon mer?

Googles
zoonker: alpint i sthlm har ganska många och typ rea på dom nu, men de är dock förra årets men jag tror inte de är någon skillnad.

Googles
tail.....

oakleys börjar att bli ute nu ????

kvalitet blir aldrig UTE !!! och oakleys kvalitet på linserna och ramen är rätt bra faktiskt... man kan ju inte köra med ett märke bara för att det e inne nu... jag kör med bra kvalitet och saker jag gillar.. skulle INTE ge upp ett par goggles eller något annat bara för att de inte är inne längre.. mystiskt tänkande tycker jag .. ??

annars så tycker jag att författaren till inlägget Axl89 skall ta sig (och sin hjälm) till en butik som har olika märken och modeller av goggles och PROVA ut dem i butiken med sin hjäl på. det är fortfarande det lättaste sätter att få saker att passa perfekt.. :)

peace..

Googles
Man kör fan inte med Oakley för att dom är snygga utan för att dom är garanterat bäst.
Jag vågar inte lägga ner så mycket pengar på ett par goggles jag inte vet något om, men Oakley är garanterat bäst. Finns inget märke som slår Oakley optik. Varför ska man ha glass på brillorna för?
Man kör ju med persimmonlins i alla väder, Oakleys fungerar utmärkt till alla väder. Det är bara larv att hålla på med köp av linser bara för att det är snyggt!
Då tänker man inte långt.

MVH

Googles
Jag har åkt med olika modeller av Arnette sedan år 2000 och dom ar fungerat bra. Skulle du kvadda linsen så är det relativt billigt att köpa ny eller om du vill köpa extra att byta medberoende på väder/ljus.
Har nu den som jag tror heter goggle2 (med ngn form av gångjärn på sidorna) och den passar bra till hjälm.

Googles
Oakley A-frame är riktigt sköna tycker, om du har ett litet huve som vissa andra har så kör på oakley a-frame enligt mig, inte så jävla "feta", som det näms där uppe så blir ju fan Aldrig kvalité "ute" och Oakley är just Kvalité !

Googles
Jag har ett par a-frame. Har använt dom mycket. Hållbarheten är det inget fel på. Jag faceplantade på en sten i åre när jag var där och hojade och dom höll.
Men jag tycker dom immar igen ganska lätt.

Googles
köp smith transit 700 kr dom passar skitbra till hjälm o e jävligt bra lins i.
köp absolut inte carrera raptor om du ska ha dom me hjälm dom e aldeles för breda o d passar inte alls tro mej ja har provat

Googles
Asså wtf, man köper inte oakley för att det är inne, go away biatch. man köper oakley/scott/dragon/quiksilver för att få kvalitet för pengarna, man lägger ner 1000+ för att inte behöva köpa nya goggles varje år

Googles
Inte många fabrikat som gjort nån lins liknande Oakleys High Intensity, inte vad jag sett eller läst iaf. Ska man göra en säsong så kan det va värt att satsa lite pengar på att kunna åka i flatljus..
Tips: Köp era wisdom på ebay, fick mina Night Camo med High Intensity Blue lins för 100 dollar inkl frakt.. Sist jag kollade tog de nästan 1600:- på stadium med en billigare lins..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp