GoPro Black hjälp

Jhenricsson

Ny medlem
GoPro Black hjälp
Tjenare! har införskaffat mig en GoPro. Har några frågor kring den och om redigering. Är inte så haj på den ännu!

1) Vilket filmformat är det bästa att filma i om man skall köra skidor?

2) hur filmar man i slowmotion?

3) Ett bra program att redigera i?

Mvh Henricsson

GoPro Black hjälp
har inte en gopro själv men tror att detta kan va bra svar på dina frågor:

1) 720p 120fps
2) Du filmar inte i slowmotion utan det redigerar du sedan själv på datorn, därmed 120 fps i fråga 1.
3) sony vegas (?)

Senast ändrad:
GoPro Black hjälp
Hej! Bästa vore nog att googla runt lite beroende på exakt hur det är du vill filma din åkning men här kommer några snabba svar iaf:
1) Detta beror på lite vad du är ute efter men med 1080p (60 frames per second(fps)) kommer man långt!

2) För att göra detta behöver du veta hur långsam din slomo ska vara. Med 1080p skulle du kunna halvera hastigheten men vill du ha ännu långsammare uppspelning skulle jag nog råda dig till att byta till 720p (120 fps)
Tror dessutom att ljusintaget är lite bättre vid lägre frame rate.

3) Jag har använt iMovie och tycker att det är ett smidigt program :)

Hoppas det här gav något och andra får gärna rätta mig om jag har fel i nåt!

GoPro Black hjälp
Tack för svaren :)

Kör du iMovie på Mac? Jag har bara iPad och känns lite bökigt att få in filmerna i den. Sist gick det inte via appen:/

GoPro Black hjälp
Ett bra program att redigera i? Allt beror ju på om du har någon vana från något program alls sen tidigare. Annars är ju AP och AE fruktansvärt bra och roliga program att redigera i. Om man kan dem.

Sen beror det på vad du ska använda den klara filmen till.. Youtube och freeride så räcker det med 720p 120fps för att få bra material att redigera slowmo. Ska du slänga upp det på en 70'' lcd tv så kan 4k vara bra att använda. Dock droppar framesen där ganska saftigt.

Simma lugnt!

GoPro Black hjälp
Har en till fråga :p är det någon som vet Hur man får in gopro filmer i ipaden. Har några wakeboardfilmer från i somras då jag testade kameran lite! Dem är i mp4 men går ändå inte att lägga in via iTunes... Någon som vet varför?

GoPro Black hjälp
Ja, iMovie körde jag på en Macbook Pro men det låter jobbigt att göra det på en iPad.
Vad gäller filerna så kanske du kan öppna dem i ett filmredigeringsprogram på datorn (vilket som helst) och spara om filen? iTunes har dock tyvärr tagit bort sin filmkonvertering :(

Tillbaka
Topp