GoPro Hero2 video redigering i Windows

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nimbus19

Ny medlem
Jag har precis skaffat mej en GoPro Hero2 kamera och funderar just nu på hur man bäst redigerar det man har filmat.
Jag har en Windows dator och behöver således ett enkelt eller relativt enkelt redigeringsprogram.

Det jag har tänkt göra är att klippa ihop film, stillbilder och lägga på musik.
Inget avancerat alltså.

Jag vill dessutom kunna ändra upplösning och bildfrekvens vid behov.

Som jag har förstått det så är det bra att spela in i 720p i 50fps, då kan man skapa slowmothion vid behov.

Tacksam till förslag på bra videoredigeringsprogram.

Sony vegas platinum 11.0 billigt och bra!

Om du vill ha lite starkare gå till Sony vegas PRO 10.0 det är grymt men är också ganska dyrt...

Hur lättarbetad är Sony Vegas Platinum?
Jag förutsätter att det går att skala om filmen, gör slowmotion och mycket annat eller..
Vad kan Sony Vegas Pro som inte Platinum kan?
Alternativt Vad saknar platinum?

Jag är nybörjare på videoredigering och vill inte lägga för mycket tid på det.
Dessutom så lär det bli långa tidshopp mellan gångerna som jag jobbar med programmet, så jag vill inte börja från början varje gång.

Jag gjorde slag i saken och skaffade mej Sony Vegas Platinum 11 production suite.
Jag har börjat sätta mej in i programmet och det verkar vara hyggligt enkelt att starta upp.
Jag antar att det kan göras hur avancerat som helst, men jag ömnar hålla det simpelt i början.

Det skall bli mycket kul att börja klippa och klistra :-)

Soft, bra val det är enkelt!

Skillnaderna är att pro kan ta tillägg och köra mer avancerade filtyper och jag tror om man har senaste uppdateringen att man kan köra 4k videos(inte helt säker)

Jo det går att köra allt det du vill ha hyfsat enkelt och om du inte vet är det bara att kolla tutorial på tuben :)

Men bra val (hoppas du köpte) och lycka till!

Det finns en GoPro tråd...låt oss hålla oss till den.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp