GoPro2 Outdoor edition, beställa till Kanada?

Mickeee

Ny medlem
Tittar på möjligheten att beställa en GoPro2 Outdoor Edition direkt från gopro.com (som finns i USA) med leverans till en adress i BC i Kanada eftersom jag ska dit i februari.

Någon som vet vilka kostnader i form av tull och tax m.m. som tillkommer utöver fraktkostnaden?

Mailade och frågade GoPro som svarade snabbt, men inte på hela frågan:
To answer your question, the shipping cost will be $14.95. For any import duties, you will have to contact you local customs office and see how much they will charge to deliver it to you.

Om någon här vet är jag tacksam för svar :-)

/Mikael

oh sorry. Jag vet bara att de som bor i canada ofta beställer till nagon de känner rakt över gränsen och hämtar upp grejorna. Oftast betalar det sig i soppakostand men antar att det inte tänker i banorna tid är pengar..Jag köpte min gopro i canada fran http://www.vistek.ca

Jag befinner mig i kanada just nu, beställde en gopro från USA på ebay. Tog 3 veckor för den att komma och tullavgiften landade på 20 dollar vilket resulterade i att jag lika gärna kunde köpt en här för ungefär samma peng och slippa väntan... Var dock Hero 1 men borde väl vara samma tullavgift för 2an?

josh sa:
oh sorry. Jag vet bara att de som bor i canada ofta beställer till nagon de känner rakt över gränsen och hämtar upp grejorna. Oftast betalar det sig i soppakostand men antar att det inte tänker i banorna tid är pengar..Jag köpte min gopro i canada fran http://www.vistek.ca
Börjar faktiskt överväga att köpa den på plats i Revelstoke när jag kommer dit. Hittade en butik som säljer den för 349,99cad (plus tax) vilket verkar vara samma som på butiken du tipsade om. Tyvärr räknar de med att få in den först den 15: februari och jag kommer dit den 4:e. Får leta vidare efter en annan butik

ProsperProductions sa:
Till sverige kostade det 500kr i tull!
Ja, plus 200 för Postens hårda och tuffa jobb med administration ;-)

PKarLikaMe2 sa:
Jag befinner mig i kanada just nu, beställde en gopro från USA på ebay. Tog 3 veckor för den att komma och tullavgiften landade på 20 dollar vilket resulterade i att jag lika gärna kunde köpt en här för ungefär samma peng och slippa väntan... Var dock Hero 1 men borde väl vara samma tullavgift för 2an?
Jag har kommit fram till samma sak. Det verkar helt poänglöst att köpa från US om man bor i CA.

Snödjup

Tillbaka
Topp