göra twintip?

nemon

Ny medlem
göra twintip?
Har ett litet problem! Jag vill göra ett par twintipskidor av mina gamla (inte twintip) skidor. Nu vänder jag mig till er alla som har några ideér eller kanske gjort detta själv.
Jag tänkte att man kanske skulle kunna hetta upp skidorna där bak och böja upp dem, men det kanske blir svårt eftersom att kärnan i skidan är av trä.
Anledningen till att jag vill göra detta är att jag ska ha dessa skidor för att raila lite där det inte är så mycket snö så jag vill inte förstöra mina andra skidor.

göra twintip?
Visst kan du göra det, men du kan inte förvänta dig annat än att skidan spricker och går tillbaka till den ursprungliga formen.¨

Tips, skit i att raila och ta och åk lite skidor i stället.

göra twintip?
jag gjorede ett par såna twintips när twintips precis hade kommit & det funkade ett tag, jag värmde upp bakdelen med en varmluftspistol och sen satt jag fast skidan i ett skruv städ när böjde den det för att de skoulle hålla formen & sen lät jag den sitta där tills den hade svalnat det höll ett tag men inte så länge

göra twintip?
gör en plastpryl som du sätter på längst bak istället, lite simplare. se till att det inte är för stor skarv under bara.

kanske man kan lösa med spackel om det finns spackel som är vattentåligt...

// bison.

göra twintip?
Skit i att landa baklänges?
Känns som en rätt döfödd ide att bygga om, svår om inte annat.
Det går att åka baklänges på vanliga skidor också, för den delen. Inte sett den härliga så gott som utdöda grenen skidbalett? :)

göra twintip?
haha mans!!

fan, skidbalett hade jag helt glömt av! det var längesen jag såg det! hehe, borde bli en större sport, det förtjänar den =)

// bison.

göra twintip?
Ja vette faan hur du ska göra det...
Dom kommer att spricka som mariekex. Däremot sk jag fixa till min snowracer till twintip och om dom skulle pajja så gör ju inte det så mycket.

göra twintip?
Jag och en kompis testade att göra Twintips. Det gick bra vi tog varmluftpistolen och ritade av brättet sågade utt en form och satte in den i skruvstädet. Det håller fortfarande efter ett år men dom är inte så snygg på ovansidan vid brättet.

Tillbaka
Topp