Gotama eller Seth?

Gotama eller Seth?
Sök, finns rätt mycket redan skrivet i forumet om dessa 2 modeller.

Eller skicka ett medellande till "Micke54" och fråga, han har ägt/äger båda modellerna.

/JN

Senast ändrad:
Gotama eller Seth?
Jag har åkt bägge. Iofs gamla versioner av båda men tycker Gotaman är överlägsen Seth. Sethen är sladdrig som fan, Gotaman är betydligt stabilare. Och eftersom den är större flyter den bättre i lössnön också. Sen tycker jag personligen att där är lite för mycket skärning på de nya Gotama, men Sethen har ju mer skärning så.

Gotama eller Seth?
Har åkt en sesong på båda. Åkte tyvärr på 183 gotaman som var för kort, 190 gotaman är iofs ganska kort också. Jag skulle nog föredra gotaman pga att dom är bredare och styvare, tror dom är lättare också villket är bra om du vill gå på tur. Men det finns som sagt massa info om du söker

Gotama eller Seth?
Jag har också åkt på båda och föredrar helt klart Gotama som har en skönare skärning och en tryggare och mer stabil känsla när man åker i hög fart. Andra intressanta alternativ är Watea och Katana. Det finns mycket skrivet om dem om du söker på forumet.

Senast ändrad:
Gotama eller Seth?
Jag har gått från Gotama 05/06 till årets Katana 197 och saknar ingenting hos Gotaman. Pistegenskaperna känns lika bra om inte bättre i Katanan, ~30 m i radie är lagom för stora härliga svängar i pisten och de extra millimetrerna i midjan är värdefulla i offpisten.

Gotama eller Seth?
Jag har åkt både gotama och seth. Jag personligen gillade Seth mer för den kändes mer lekfull och rolig att åka på. Men det är omöjligt att avgöra vilken skida som passar dig bäst eftersom skidorna är ganska lika. Du får helt enkelt testa dig fram!

Gotama eller Seth?
Som sagt, sök så hittar du massor av diskussioner och recensioner. Däremot är många överdrivet positiva till sitt eget val av skida. Varken Gotama eller Seth är bäst på något, men om du inte vill släpa på flera lagg så fungerar båda över precis hela berget, bortsett från ren is.

Personligen tycker jag Gotaman fungerar bättre för fart, skräpsnö och hårt underlag medan Seth flyter bättre och är lite gladare i sinnet. Men den hatar hårdare snö och fladdrar friskt när det går undan.

Gotama eller Seth?
Tack så mkt Sockerfarsan! Jag älskar nämligen att åka på hård snö i pist, så därför tror jag att jag skippar Seth! Har du någon aning om hur Nordica Dynastar Blower är i jämförelse med Gotama?

Gotama eller Seth?
Tycker det är lite roligt att alla rekommenderar Blower då du är inne på Seth från början. I detta fallet skulle jag säga Nordica Enforcer då den är 99 mm i midjan och Blower är 110 mm. Är en del skillnad. Bägge Nordica skidorna är däremot bättre än Gotaman.

//H

Gotama eller Seth?
Hasse sa:
Tycker det är lite roligt att alla rekommenderar Blower då du är inne på Seth från början. I detta fallet skulle jag säga Nordica Enforcer då den är 99 mm i midjan och Blower är 110 mm. Är en del skillnad. Bägge Nordica skidorna är däremot bättre än Gotaman.

//H
Hasse har väldigt rätt i just det avseendet. Blowerdiskussionen är väl pga att den gàr att hitta jäkligt billigt även utan kontakter.

Gotama eller Seth?
Anledningen till att jag var innne på Seth från början är att de säljs väldigt billigt på Sport-Conrad just nu. Men efter den här diskussionen tror jag att de inte riktigt passar min åkstil (hög fart och aggressiv åkning), och därför har jag blivit intresserade av andra skidor, som till exempel Blower (säljs billigt just nu på Ebay) och Gotama (säljs billigt på Sport-Conrad). Hasse, jag ska kolla in Nordica Enforcer!

Tillbaka
Topp