Gotama - monteringsångest

Sockerfarsan

Aktiv medlem
Slitet ämne, men jag blir svettig bara jag tänker på det. Jag har ett par Gotama 0607 i 190 som ligger och dräller. Spontant tänkte jag montera längst bak på skalan, bakom FR-märket.

Då blir boot center ca. 79,5 cm från tailen och det ser lite kort ut. Mina gamla Big Daddy sitter på 84,5 cm, men dom är rejält mycket längre så det kanske inte går att jämföra.

Jag funderar på en frammontering på 1-2 cm. Skidorna kommer användas för allehanda outpist verksamhet, inte bara bottenlöst. Jag har en 325 mm sula, är 181 lång och väger in på 93 kg i skinnpyamasen...

Alla matnyttiga tips och råd emotages tacksamt.

Det där känns som ett typiskt Teton-ämne. Har du kollat runt där efter info?

Menar du att du funderar på en frammontering på 1-2 cm från "längst bak på skalan, bakom FR-märket" där du från början hade tänkt sätta bindningen? Jag hänger inte riktigt med på vad du egentligen har tänkt lägga bootcenter.

Japp, jag tänkte lägga bootcenter på linjen längst bak (bakom FR). Alternativen är på strecket direkt framför FR (+1 cm) eller ytterligare ett streck upp på skalan (+2 cm).

På Teton har jag läst att märket längst bak motsvarar "I-märket" från föregående år. Men det sägs också att det låg 80.8 cm från tailen, jag snabbmätte till 79.5 cm. Total förvirring m.a.o. :)

En montering längst bak ger inte skrämmande mycket skida framför foten, dock känns det lite snålt bakom.

Tillbaka
Topp