Gotama vs Maden AK

Tjompa

Ny medlem
Gotama vs Maden AK
Undrar om någon har testat Völkl Gotama och K2 Maden AK och skulle kunna beskriva skillnaderna mellan dem?

Gotama vs Maden AK
Gotama - ja
Maide´n - nej

Båda e ju rätt mjuka men maide´n något mjukare, här får du väl dra dina egna slutsatser.

Jag e 190cm på 85 pannor + ryggsäck, och tycker gotaman e lagom mjuk, mjukare skulle nog inte funka för mig (undantaget perfekt puder).

Skärningen på gotaman känns tightare än vad som e angivet (32,5 för 190 skidan, som f.ö. känns som 185, så köp långa...)

Mitt tips: om du inte väger relativt lite ~70 pannor, välj gotaman... gärna 05-06:an (mer eller mindre svart) den e ju för cool och man känner sig lite men utvald om man åker på den. Dessutom inbildar jag mig att den är styvare än 03-04:an (den färggranna)

/K

Gotama vs Maden AK
Har testat Gotama och kan säga att den är inte heller mycket att i pist, lite för styv i min smak, men i puder er den helt suveren och man kan köra väldigt hårt med den utan att den blir fladrig, på trånga ställen kan den ställa till problem just för att den är så styv, men som sagt funkar inte i pist enligt mej, men det är den knappast gjord för heller.

Tillbaka
Topp