Göteborg - Kittelfjäll över påsk!

0emelie0

Ny medlem
Tja!

Ville bara meddela till alla åksugna att det kommer gå en sovbussresa från Göteborg till Kittelfjäll över Påsk, med aktivitetsfixarna. Billigt, med massa åkning och dessutom hur kul som helst! Kontakta mig för mer info.

MVH, Emelie

Hur länge är man uppe och hur bor man? Eller är det bara över en dag? Och vad kommer det att kosta?

mvh.

Här är info!

Resan gäller, 3/4 - 11/4

Sovbuss direkt från Göteborg till Kittelfjäll. Avresa lördag den 3/4 ca 16.00 från Gbg. Resan börjar i sittpositioner med filmer och info under första delen. Mellan 22-23 byggs bussen om så att alla får horisontella liggplatser för att kuna sov gott under natten. Beräknad ankomst i kittelfjäll ca 08.00 på söndagmorgon redo för en fullmatad dag på berget. Återresa efter 8 heldagar kl. 18.00 på söndag den 11/4 (påskdagen).

Priser från 3190, där bussresa, boende, och liftkort är inräknat! Jag har personligen varit i Kittel de senaste fem åren under påsk och kan verkligen rekommendera det. Bra våråkning, billiga heli-ski turer och i år ska även Markoolio spela. Lite kul!

Mvh, Emelie

Kolla. www.aktivitetfixarna.se och www.kittelfjall.com

Ja, det är verkligen ett kanonerbjudande, och med tanke på att det ALDRIG gått en direktresa från Göteborg innan så borde det inte finnas mycket tvekan! Häng på!

Mvh, Emelie

Nej egentligen finns det ingen tvekan alls! Men jag har ett litet problem, jag skall börja mitt ex-jobb någon gång runt den tiden men jag vet inte riktigt när! Men om inte det sätter käppar i hjulet så är jag helt klart på!

Tjena!

Fråga ett, hur är snön över påsk?

Det brukar bero väldigt på när påsken ligger. Förra året låg påsken sent och då fanns det snö, dock lite. I år ligger påsken tidigt, vecka 15 och det innebär att det borde finnas gott med snö.

Fråga två, vågar man räkna med 4000 kr för allt?

Jag vet inte på rak arm vad det kostar att hyra pjäxor, men såvida du äter i stugan, typ "skiåkarkäk", pasta, gröt och sånt, så borde 400 kronor per man, ifall ni är 7 eller åtta personer, absolut räcka.

Det som annars kostar är ju, after-ski, heli-ski lyft, olika toppturer på andra fjäll, party, och sådana "frivilliga" saker.

Svarar gärna på fler frågor!
Mvh, Emelie

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp