Gränsen - när?

eddo

Medlem
Gränsen - när?
Tjena!

Planerar en resa till gränsen även i år, har varit där två år tidigare varav en gång under arctic weekend förra året. Tänkte dra dit på egen hand någon gång under vintern/våren och undrar när det helt enkelt brukar vara bäst åkning samt att det inte är helt dött på kvällarna? Under arctic weekend var det ju hyfsat med folk, men när jag var där själv 2014 i slutet på april var det bra åkning men relativt dött och tomt på folk.

När rekommenderas det att åka om man vill prioritera åkningen men också ha skönt folk att hänga med på kvällarna?

Gränsen - när?
Runt påsken brukar det väl vara hyfsat mycket folk. Tycker dock det blir mer och mer folktomt för varje år där uppe, senaste två-tre åren upplever jag att det varit ganska tomt även på påsken. Inget fel med att slippa med liftköer men tycker det är lite trevligt när man träffar på någon annan människa i systemet. Vill du vara helt säker på att träffa folk är väl NM-veckan ett hett tips, är väl egentligen lite sent på säsongen för att vara säker på att få bra förhållanden. Tre-fyra veckor före påsk fram till påsk skulle jag säga att du har bra chanser för schysst åkning och mindre bra chans att träffa massa folk.

Tillbaka
Topp