Gratis biltransport Alperna till Sverige i vår!

clarrie

Ny medlem
Hej,

Om det är någon som bor i närheten av Chamonix eller Geneve och behöver åka hem till Sverige i vinter/vår behöver jag få hem min bil (svensk-reg) eftersom jag inte använder den längre.

Lättare att sälja den i Sverige, vill helst undvika allt pappersarbete med att omregistrera den till franska eller schweiziska plåtar.

Praktiskt om det är någon/några med mycket baggage och som än så länge inte har flygbiljett hem. Skidfästen på taket så finns plats för mycket i bilen.

Till självkostnadspris (skulle tro 1500sek i bensin & färjekostnader).

Tillgänglig snarast, den ska helst till Göteborg eller Bohuslän.

Kul roadtrip & bra slut på en säsong om inte annat!

Hej, vi är ett gäng som säsongar i Flaine, ungefär 1h från Geneve och vi är sugna på att köra hem istället för flyg. Vi kan tänka oss att hämta bilen i Geneve och köra den till Göteborg isåfall. Vad är det för typ av bil?

Låter som ett schysst erbjudande, ta det. Men tyvärr räcker inte 1500 alls tro jag. Bro/färjan kostar 290 ddk ungefär och sen är det den andra överfarten om man kör via puttgarten tro runt 60euro. Å kör ni via tyskland är besinen sjukt dyr, Servige är billigt faktiskt. Bara så ni vet

Trevlig resan:)

Hej! Vi är ett gäng grabbar som säsongar i Verbier, ca 1,5h från Chamonix.
Om erbjudandet fortfarande kvarstår så är vi villiga att hämta bilen i Chamonix eller Geneve, vilket som än passar dig bäst i slutet av april för att sedan köra den till Göteborg.
Hör av dig om det låter intressant.

Om dom betalar bensin och färjor så är det inte "gratis biltransport".

det ar som det star i annonsen: "till sjalvkostnadspris", vilket ar forhallandevis gratis: det ar liksom ingen hyrbil :)

Nej Clarrie, jag är ledsen men "till självkostnadspris" är inte gratis. Bara gratis är gratis.

Precis som snow_flake säger, bara för dig det blir gratis.

Tillbaka
Topp