Gravid och åka skidor?
Møjligtvis att denna tråden passar bättre på ett gravidforum - men jag är rädd før att jag bara får svar som jag annars får när jag tar upp temat till diskussion "du kan säker åka skidor, men håll dig borta från de svarta backarna" "Bara du tar det lugnt och førsiktigt går det bra" Det är inte dessa typen svaret jag vill ha!! Før svarta backar har inte varit svåra att åka sedan børjan av 80-talet, då det var "kul" att åka klossmed skidorna och svänga så mycket man bara kunde - detta fungerar dock dåligt i isiga svarta pister.
Jag litar 100 % på min egen skidåkning och är absolut inte rädd før det! Kan också tänka mig att åka lite offpist....
Nu är jag gravid och ska ha barn i børjan av Mars (dålig skid timing!!). Jag får diverse kataloger och ser massor av annonser på skidresor och min skidabstinenes är større än någonsin!! - och jag måste bara åka lite skidor!!!!!!!!!!!
Kan ni rekomendera någon skidort i alperna som har hyfsade førhållanden i december?
Hur gør man med skidkläder?? tror inte jag får på mig mina skidbyxor
Är det något annat jag borde tänka på?
Någon som har erfarenhet om hur tidigt efter en fødsel man kan åka igen? - tänkt mig till Stryn omkring midsommar och då har det ju gått drygt 2 1/2 månader....
Ha en fin pudersäsong!!
Jag litar 100 % på min egen skidåkning och är absolut inte rädd før det! Kan också tänka mig att åka lite offpist....
Nu är jag gravid och ska ha barn i børjan av Mars (dålig skid timing!!). Jag får diverse kataloger och ser massor av annonser på skidresor och min skidabstinenes är større än någonsin!! - och jag måste bara åka lite skidor!!!!!!!!!!!
Kan ni rekomendera någon skidort i alperna som har hyfsade førhållanden i december?
Hur gør man med skidkläder?? tror inte jag får på mig mina skidbyxor
Är det något annat jag borde tänka på?
Någon som har erfarenhet om hur tidigt efter en fødsel man kan åka igen? - tänkt mig till Stryn omkring midsommar och då har det ju gått drygt 2 1/2 månader....
Ha en fin pudersäsong!!