Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Griffon Schizo duckstance ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dr-telemark" data-source="post: 1009015" data-attributes="member: 44806"><p>Nä, tån behöver inte alls vara på mittlinjen. Att sätta trampdynan bakom foten på mittlinjen kan vara en bra idé. Det begränsar ju fortfarande en del men de flesta har inte nytta av mer än någon eller några graders duckstance ändå, och då gör framåt/bakåt-flytten mindre än man skule kunna tro. Jag kör NTN duck i 2,5 grader och det går fint att flytta både 1cm framåt och 1cm bakåt. Men visst, skidorna är bra feta också...</p><p>Purple Haze skulle jag montera 1,5 grader duck eftersom de inte är så extremt breda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dr-telemark, post: 1009015, member: 44806"] Nä, tån behöver inte alls vara på mittlinjen. Att sätta trampdynan bakom foten på mittlinjen kan vara en bra idé. Det begränsar ju fortfarande en del men de flesta har inte nytta av mer än någon eller några graders duckstance ändå, och då gör framåt/bakåt-flytten mindre än man skule kunna tro. Jag kör NTN duck i 2,5 grader och det går fint att flytta både 1cm framåt och 1cm bakåt. Men visst, skidorna är bra feta också... Purple Haze skulle jag montera 1,5 grader duck eftersom de inte är så extremt breda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Griffon Schizo duckstance ?
Tillbaka
Topp