Griffon Schizo duckstance ?

blomman67

Medlem
Har ett par Purple Haze 182, funderar om det öht är möjligt att sätta dit ett par Schizo bindningar i duckstance ? Dom borde ju hamna fel när jag justerar dom 3cm åt vardera håll, eller hur ? Fan tårna på pjäxan borde ju hamna typ utanför skidan, likaså med hälen på puderdagarna :) Jaja bara en tanke, törs man prova ?

Senast ändrad:
Montera kan du ju göra, men du kan ju knappast flytta dom speciellt mycket i längsled innan det kajkar sig, precis som du säger. Dvs har du bara den bindningen och vill ducka? Inga problem. Vill du ha kvar Schitzofunktionen? Bättre att sätta rakt.

Håller med MnO, tror inte på Schitzo i duck-montage. Duckmontage bygger på att tån fortfarande är orienterad till mittlinjen på skidan. Tycker mig minnas att Mr duck, Henrik Luthman (Hendryx) uttrycker just detta. Med Schitzon blir det sannolikt inte bra. Montera rakt eller som alternativ, montera med inserts i två positioner.
/A

Nä, tån behöver inte alls vara på mittlinjen. Att sätta trampdynan bakom foten på mittlinjen kan vara en bra idé. Det begränsar ju fortfarande en del men de flesta har inte nytta av mer än någon eller några graders duckstance ändå, och då gör framåt/bakåt-flytten mindre än man skule kunna tro. Jag kör NTN duck i 2,5 grader och det går fint att flytta både 1cm framåt och 1cm bakåt. Men visst, skidorna är bra feta också...
Purple Haze skulle jag montera 1,5 grader duck eftersom de inte är så extremt breda.

Blir nog lite klurigt i o m att jag kommer att montera dom själv. Jag har ett par sth14 driver nu men hålen på tådelen lär nog knappast funka med Markers. Men min tanke är att montera dom där sth´n sitter, dvs på aggressiv ( hendryx har 2 linjer, aggressiv dvs boot center och less aggressiv 2.5cm bakom) linjen och med i princip all justermån bakåt, typ 5cm justermån bakåt och 1 cm framåt och med så mycket duck som jag vågar. Dvs jag justerar dom järnet bakåt tills det ser skumt ut :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp